قم - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) قم گفت: در سال جاری برای اشتغال افراد نیازمند این استان ۸۱۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و بانک‌های عامل باید برای تسریع در روند پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش عصر پنجشنبه  روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) قم ، مهرداد مصلح با اشاره به اقدامات  این نهاد برای تحقق جهش تولید توسط مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: ۶۸۱ میلیارد ریال از مبلغ فوق از سرفصل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ تامین و توسط بانک ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۳ تَن برای دریافت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شدند گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به ۳۲۱ تَن متقاضی تسهیلات اشتغال پرداخت شده‌است.

معاون کمیته امداد قم با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال توسط بانک های عامل و صندوق امداد ولایت به متقاضیان پرداخت می شود گفت: تا کنون ۸۸ میلیارد ریال وام توسط بانک ها و ۱۲ میلیارد ریال توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده‌است.

وی سهم اشتغال زایی مددجویان از محل کاریابی را ۳۳۵ تَن عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۰ تَن در کارگاه های مختلف استان مشغول به کار شده اند.

مصلح با اشاره به قرارداد منعقد شده بین این نهاد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: امسال برای آموزش یکهزار و ۵۰۰ تَن دوره های آموزشی آشنایی با اصول راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط پیش بینی شده است.

۲۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قم قرار دارند.