یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: امسال به خاطر شیوع کرونا و پیشگیری از آن، هزینه نذورات توسط تشکل‌های دینی صرف تهیه و توزیع ماسک بین شهروندان شد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری خیران و برخی نهادها و سازمان‌ها برخی موکب‌ها به جای شربت و شیرینی نسبت به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کردند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها که با استقبال شهروندان مواجه شده طی روزهای آینده نیز با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و همراهی هیات‌ها و تشکل‌های مردمی در سطح استان ادامه دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: برگزاری جشن و فعالیت‌های فرهنگی و هنری همراه با سخنرانی و پخش کلیپ در فضای مجازی جزو برنامه‌های دیگر جشن بزرگ غدیرخم است.

به گفته نجیمی، برگزاری جشن‌های خانگی، آذین‌بندی سطح معابر، چراغانی، مسابقات کتابخوانی و راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت به جای توزیع شربت و شرینی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اهمیت عید سعید غدیرخم  بر ضرورت برگزاری برنامه‌های شاد و آموزنده با در نظر گرفتن بیماری کرونا و همچنین اطعام نیازمندان جامعه توسط خیران تاکید کرد.

۱۸ ذی‌الحجه مطابق با ۱۸ مرداد روز عید سعید غدیرخم است.