اراک - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: هشت هزار نفر از بسیجیان ۱۲ ناحیه مقاومت این استان روز جمعه در رزمایش دسته‌های رزمی پایگاه محور مشارکت کردند.

سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی»  در گفت و گو با ایرنا افزود: رزمایش دسته‌های رزمی پایگاه‌محور همزمان با میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سراسر کشور و با ابلاغ سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به سپاه‌های استانی در مدت ۲۴ ساعت برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیج برآمده از متن مردم است و در چهل سال اخیر در تامین امنیت کشور موثر بوده‌اند و در این رزمایش نیز با سازماندهی عناصر مردمی برای دفاع محلی و ارتقای امنیت نقطه به نقطه در شهرها، توانستند اهداف این رزمایش را محقق کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اجرای شامگاه یاد یاران، نشست تعاملی با هیات امنای مساجد، جشن میلاد حضرت رضا (ع)، برگزاری نماز جماعت، توزیع ماسک و مواد بهداشتی در برخی محلات به صورت پایگاه محور و اجرای گشت رضویون بخشی از برنامه‌های این رزمایش بود.

سرهنگ پاسدار گودرزی اظهار داشت: رمز این رزمایش یا علی بن موسی الرضا (ع) انتخاب شده بود و ماموریت دسته‌های رزمی پایگاه‌محور در رزمایش دفاعی، امنیتی و امداد و نجات بود که با موفقیت کامل انجام شد.

وی عنوان کرد: حضور بسیج در سراسر کشور به‌عنوان یک عامل بازدارنده مهم همواره در طول انقلاب اسلامی باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده و این بار هم بسیج بار دیگر با حضور به موقع خود خط بطلانی بر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان به خصوص تحریکات معاندین در فضای مجازی کشاند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: بسیجیان در طول انقلاب با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف همواره نشان داده‌اند به‌عنوان مجاهدان فی سبیل الله برای دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی آمادگی کامل دارند و در این رزمایش هم آمادگی خود را به خوبی به رخ کشاندند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرشتان دارای بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.