بجنورد- ایرنا- همزمان با گرامیداشت هفته صنایع‌دستی فروش فوق‌العاده دست ساخته‎های هنرمندان خراسان شمالی از امروز (شنبه) با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در کارگاه‌های این استان آغاز شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار داشت: ارائه این اقلام در خانه صنایع‌دستی بجنورد و تعدادی از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های برتر که اعلام آمادگی کرده‌اند به مدت یک هفته انجام می شود.

محمدرضا قهرمانیان افزود: راه‌اندازی گالری هفتگی فروش صنایع‌دستی منتخب در بجنورد از دیگر برنامه‌های این هفته است که در محل فروشگاه دائمی سفال و سرامیک آرتیمان واقع در خیابان طالقانی شرقی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، افتتاح متمرکز کارگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان، افتتاح دبیرخانه دائمی شهر ملی گلیم و سفره کردی در بجنورد و بازدید رایگان از موزه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

قهرمانیان با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگ غنی خراسان شمالی گفت: صنایع‌دستی استان برگرفته از این فرهنگ غنی و از تنوع بسیاری برخوردار است به‌طوری‌که در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار هنرمند و صنعتگر در ۶۱ رشته فعال صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای اقوام کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است که صنایع دستی هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارد.