مسکو – ایرنا- عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس شرایط برای پایان اشغال اراضی فلسطین را فراهم می‌کند.

«اسماعیل شعبانف» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای اینکه مسلمانان با یکدیگر متحد شده و به کمک فلسطین بشتابند تعیین کرد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، امکان اجتماع مردم به مناسبت روز قدس وجود ندارد و با این وجود برنامه‌های حمایت از مردم فلسطین نباید متوقف شود و باید در فضای مجازی ادامه یابد.

شعبانف در همین حال از ابتکار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب برای ادامه حمایت از قدس استقبال کرده و خاطرنشان کرد که سخنان ایشان در روز جهانی قدس مهم خواهد بود.  

مقام روس گفت: ما معتقدیم که باید در فلسطین صلح برقرار شود و همه افراد ساکن در این سرزمین در صلح و آرامش زندگی کنند. 

وی افزود: ما با اشغال هر کشوری از سوی کشور دیگر مخالف هستیم و بر این باوریم که فلسطین باید آزاد شود.

شعبانف با اشاره به اینکه بیت المقدس به یک ملت تعلق ندارد، اضافه کرد: اورشلیم (بیت المقدس) به همه ادیان ابراهیمی تعلق دارد و باید مسلمانان بتوانند آزادانه در مسجد الاقصی قبله گاه نخست مسلمانان جهان نماز بخوانند.

مقام روس با اشاره به تلاش امام خمینی(ره) برای متحد کردن ملت‌های اسلامی و آزادی قدس گفت: هدف آزادی فلسطین برای همه جهان ازجمله ایران در اولویت قرار دارد.

به گفته شعبانف، همه‌ ملت‌های اسلامی باید اختلافات خود را کنار گذاشته و برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند تا ملت فلسطین کشور مستقل خود را داشته باشد.