خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی پلدختر مقاوم سازی می‌شود.

مسعود رضایی روز چهارشنبه در بازدید واحدهای روستایی در دست احداث شهرستان پلدختر افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ واحد در روستاهای این شهرستان مقاوم سازی شده و با احتساب سهمیه امسال این عدد به هفت هزار و ۲۰۰ واحد افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۵۵ واحدمسکن محرومین درشهرستان پلدختر احداث و برای این مهم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان شناسایی شده پرداخت خواهدشد.

وی اظهار داشت: همزمان با بازسازی نقاط آسیب‌دیده از سیل سال گذشته در سطح استان حدود هفت هزار و ۶۰۰  سهمیه واحد در قالب بهسازی مسکن روستایی استان با ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات آغاز شده و در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی درقالب بازسازی واحدهای سیل‌زده و طرح ویژه مسکن در استان احداث شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده ادامه داد: عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است که با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.