تهران - ایرنا- بر اساس تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه فرهنگیان، فرایند توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال، سرعت بیشتری به خود می گیرد .

به  گزارش روز شنبه سازمان فنی و حرفه ای کشور، در این تفاهم نامه که به امضای «علی اوسط هاشمی» رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و «حسین خنیفر» رئیس دانشگاه فرهنگیان رسید، مقرر شد تا تمامی تعهدات آن در قالب « مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی» و دستور العمل مربوط به آن، اجرا شود.

 توانمندسازی دانشجومعلمان و مربیان موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه فرهنگیان در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است . 

در زمستان ۹۸ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیلان عالی از کل بیکاران ۳۹ درصد بوده است که این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است.بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است.