مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نامگذاری امسال به سال "جهش تولید" توسط رهبر معظم انقلاب به این معنی است که روال معمول و متعارف کنونی جوابگو نبوده و باید در نگرش فعلی تغییر ایجاد شود.

محمد کافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این تغییر و جهش نیاز به فراهم کردن لوازم‌، زیرساخت و تغییر تفکر است.
وی ادامه داد: به همین دلیل برای تفکر جهشی که بتواند در تولید اثرگذار باشد باید انسان‌هایی با افکار نو و همچنین ریسک پذیر تربیت شوند که در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای نوآور دارای این خصلت هستند.
وی گفت: براساس این رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد در سال جاری بنا دارد با تصمیم گیری جدید و برنامه ریزی شده از شرکت‌های دانش بنیان که در داخل مجموعه دانشگاه و همچنین دانش آموختگان این دانشگاه که در خارج از دانشگاه در حال فعالیت هستند حمایت کند.  
دکتر کافی افزود: تا زمانی که دانش آموختگان به دنبال پشت میز نشینی هستند نمی توانند خلاق باشند و بر همین اساس باید به دنبال شرکت های تولید محور بروند تا قابلیت ایفای نقش خود را به درستی داشته باشند.
وی ادامه داد: این رویکرد از سال‌های گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد وجود داشت تا سر فصل دروس متناسب با حوزه کارآفرینی و اشتغال پذیری تغییر کند.
رهبر معظم انقلاب به رسم هر سال با نام‌گذاری سال جدید به سال "جهش تولید"، مسیر حرکت یک‌ ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند به گونه‌ای عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم ایجاد شود.