قم-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به دستورالعمل رئیس اداری و استخدامی کشور پیرامون بازگشت ساعات اداری کشور به روال عادی گفت: بر این اساس دورکاری، شیفت بندی و ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌ شده‌است.

محمدرضا گروسی  دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دستورالعمل به‌کارگیری نیروها در قالب دورکاری در استان لازم‌الاجراست ولی شیوه اجرایی آن منوط به صلاح‌دید مسئولان دستگاه‌های اجرایی گذاشته‌ شده‌است.

وی اضافه کرد: طی بخشنامه جدید دستگاه‌های اجرایی و اداری استان می‌توانند با تشخیص مدیریت دستگاه از ۵۰ درصد نیروهای خود استفاده کنند و شیفت بندی کارکنان نیز با صلاحدید مدیر دستگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حضور افراد در اداره و شکل فعالیت آن‌ها با تشخیص و صلاحدید مدیریت دستگاه‌های اجرایی استان انجام خواهد شد.

گروسی افزود: اعطای مرخصی به بانوان شاغل به دلیل اهمیت حضور در خانواده در شرایط کنونی و کارمندان با دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت کار مدیران باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نسبت به کسانی که امکان دورکاری برای آن‌ها به دلیل نوع فعالیت وجود ندارد از ظرفیت اعطای مرخصی استفاده کرده و از این طریق حضور فیزیکی آن‌ها در دستگاه‌ها جبران گردد.

وی با اشاره به شکل فعالیت بانک‌های استان نیز بیان کرد: شورای عالی هماهنگی بانک‌های قم می‌توانند روال دورکاری بانک‌ها و استفاده هر چه بیشتر از بانکداری الکترونیک را در این ایام عملیاتی کنند.

گروسی در پایان گفت: هر تصمیمی که شورای عالی هماهنگی بانک‌ها نسبت به دوری کاری آن‌ها اتخاذ کنند، اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: برای کنترل شیوع ویروس کرونا نخستین مرحله از بخشنامه دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی ۲۴ اسفندماه سال گذشته به مدیران استان اعلام و هر دستگاه بر اساس وظایف و مسولیت های خود، به این بخشنامه عمل کردند.

استاندار قم امروز برای چندمین بار از احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا در این استان ابراز نگرانی کرد و نسبت به بی توجهی به توصیه ها و تصمیمات ابلاغی برای شکست چرخه شیوع این ویروس، هشدار داد.

تا ساعت ۱۴ امروز دوشنبه چهارم فروردین‌ماه، ۵۲۷ بیمار در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و بیماری کرونا بستری هستند.

 شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.