تهران – ایرنا – مردم سودان دیروز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در خارطوم علیه بهبود مناسبات کشورشان با رژیم صهیونیستی و دیدار «عبدالفتاح برهان » رئیس شورای انتقالی در سودان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اشغالگر در کشور اوگاندا شعار سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری " العهد" ، سودانی ها با راهپیمایی در خیابان های اصلی خارطوم شعارهایی علیه " معامله قرن " سردادند . آنها پلاکاردها و پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود : " کناره گیری کن کناره گیری کن ای برهان " و " کناره گیری کن کناره گیری کن ای حمدوک " و " دین را ضایع کردی ای نصرالدین " که اشاره به " نصرالدین عبدالباری " وزیر دادگستری سودان دارد.

برهان چهارشنبه گذشته در همین راستا اظهار داشت که دو روز قبل از دیدارش با نتانیاهو ، نخست وزیر سودان " عبدالله حمدوک " را در جریان این امر قرار داده بود بدون آنکه جزئیات بیشتری ارائه دهد.

برهان فاش کرد که دیدارش با نتانیاهو در اوگاندا توسط آمریکا ترتیب داده شده بود . وی از فایده های احتمالی و نقش این دیدار در ادغام سودان در جامعه بین الملل سخن به میان آورد.

در همین راستا " رشاد فراج الطیب السراج " مدیر سیاست خارجه در شورای انتقالی سودان در اعتراض به این دیدار استعفا داد.

۱۴۸۷