گناوه – ایرنا – همزمان با گرامیداشت هفته وحدت، اهل تسنن و شیعه گناوه در مسجد بلال این شهر دور هم جمع شدند و همدل و یکصدا ندای " مرحبا یا نور عینی محمد(ص) مرحبا ، مرحبا جدالحسینی مرحبا " در قالب مولودخوانی سر دادند.

در این برنامه معنوی با اجرای برنامه‌های مختلف و شاد که جمعه شب در مسجد بلال از مساجد فعال شهرستان برگزار شد، نماد همدلی و یکپارچگی را در بین اهل تسنن و شیعه شهرستان گناوه یک بار دیگر تجلی و هفته وحدت را  گرامی داشتند.

مولودی خوانی، مسابقه و سخنرانی فرماندار و  ائمه‌جمعه از عمده برنامه‌های این مناسبت بود.

امام جمعه اهل سنت گناوه گفت: در ایران اسلامی با وجود مذاهب مختلف، وحدت و اتحاد که سیره پیامبرحضرت محمد(ص) است برقرار و اهل شیعه و سنی با تبعیت از رهمنودهای امام راحل و وجود پربرکت رهبرمعظم انقلاب درکمال محبت و  آرامش برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.


شیخ محمد فاروقی افزود: اهل تسنن و تشیع این شهرستان همه ساله در هفته وحدت برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را برگزار و  محبت، اخوت و دوستی خود را مستحکم‌تر می‌کنند.

وی گفت: اهل تسنن این شهرستان همگام با دیگر براداران و خواهران شیعه هرگاه نیاز به آنان در عرصه و رویدادهای انقلابی بوده حضور یافته و در کنار هم گام برداشته‌اند.

فرماندار گناوه گفت: در هفته وحدت فرصتی شد تا اهل تسنن و شیعه یک بار دیگر دور هم جمع شوند و ضمن گرامیداشت ایام خجسته و مبارک سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، وحدت و یکدلی خود را بیش از پیش مستحکم‌تر  و به نمایش بگذارند.

غلامرضا مهرجو افزود: اهل تسنن و شیعه این شهرستان در فضای همدلی و وحدت و یکپارچگی زندگی و از کیان و ارزش‌های انقلاب دفاع و پاسداری می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این شهرستان فضای همدلی و وحدت با تلاش و همکاری و همراهی علمای اهل سنت، ائمه جمعه، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم شریف برقرار شده که به توسعه و پیشرفت منطقه کمک شایانی کرده است.

مهرجو افزود: یکی از ابزارهای دشمنان از بدو رسالت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) تاکنون تفرقه افکنی و اختلاف در بین امت اسلامی ایران بوده  که با وحدت و همدلی آحاد و اقشار خنثی شده‌است.

وی گفت: ایران یکی از کشورهای اسلامی پرچمدار و منادی وحدت در اسلام است و در این راه تلاش های زیادی کرده‌است.

فرماندار گناوه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ابتکار معمار کبیر انقلاب هفته وحدت نام‌گذاری و در امتداد آن رهبر معظم انقلاب به شکل وسیع‌تری بر آن اهتمام ورزید که تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است از مهم ترین آن است.

امام جمعه گناوه گفت: در میان همه انبیای الهی، حضرت محمد(ص) می‌درخشد و اگرچه به ظاهر  حضور فیزیکی ندارد اما عنایات و توجهات  آن  نازنین شامل امت اسلامی شده است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود:  در این گردهمایی همه حول وحدت و پیامبر حضرت محمد(ص)، پیامبر مهربانی و اخلاق جمع شده‌ایم تا به دشمنان بفهمانیم که نخواهند توانست بین اهل تسنن و شیعه در ایران اسلامی اختلاف و تفرقه  بیاندازند.

وی اظهارداشت:  امروز دشمن از روش و ابزارهای مختلف تمام تلاش و سعی خود را بر محور ازهم جداکردن و به جان افتادن مسلمانان از جمله پرورش گروه ترویستی داعش گذاشت اما کور خواند و ناکام شده‌است.

امام جمعه گناوه گفت: امام راحل احیا کننده وحدت و همدلی و اتحاد بین امت اسلامی  و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای پرچمدار وحدت همه مسلمانان عالم است.

وی با بیان اینکه براداران و خواهران شیعه و سنی در این شهرستان در صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند، گفت: این شهرستان می‌تواند الگوی وحدت سنی و شیعه در حوزه‌های مختلف ازجمله مراوادت و صله‌ رحم شود.

این برنامه معنوی به همت و همکاری نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت، دفتر امام جمعه اهل سنت و فرمانداری گناوه برگزار شد.

شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع که بخشی از ساکنان آن اهل تسنن هستند.

برچسب‌ها