تهران - ایرنا - سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: این تیم برای حضور در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ استونی نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا چهار تا پنج تغییر خواهد داشت.

«حمید باوفا» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند با توجه به تغییراتی که نسبت به سال قبل داشتیم، توانستیم برای مرتبه سوم قهرمان شویم و با توجه به شناختی که از تیم ها و نفرات شرکت کننده در پیکارهای قهرمانی جهان دارم، سعی داریم تغییراتی را هم برای جهانی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: روز گذشته در ۲ وزن ۶۳ و ۹۷ کیلوگرم مسابقه انتخابی برگزار شد و بعد از آن نفرات شرکت کننده در وزن های ۵۵ و ۶۷ کیلوگرم در مسابقات جهانی نیز تغییر خواهند کرد و در نهایت نفرات اصلی وزن های ۶۰ و ۷۲ کیلوگرم نیز با توجه به شرایط اردویی، انتخاب و اعزام می شوند.
باوفا در خصوص اینکه موفقیت های کشتی پایه سال گذشته با توجه به نتایج ضعیف تیم های ملی بزرگسالان چرا به چشم نیامد، گفت: برای مسابقات تیم های ملی بزرگسالان، رسانه ها و تلویزیون پوشش بهتر و گسترده تری دارند و نتیجه نگرفتن این تیم ها با توجه به همین موضوع سبب شد که موفقیت های تیم های نوجوانان و جوانان در کشتی آزاد و فرنگی آنطور که باید و شاید، دیده نشود.
وی تصریح کرد: تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در ۲ سال گذشته یعنی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ تامپره فنلاند و ۲۰۱۸ اسلواکی قهرمان جهان شد و تلاش داریم امسال و برای سومین مرتبه از عنوان قهرمانی تیم ایران دفاع کنیم.
سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان همچنین در خصوص حضور «علیرضا دبیر» به عنوان رییس فدراسیون کشتی گفت: حضور این قهرمان بزرگ کشورمان را به فال نیک می گیریم و به طور قطع او همه تلاش خود را برای رشد و اعتلای کشتی بکار خواهد گرفت.
باوفا ادامه داد: دبیر یکی از بزرگان کشتی ایران است و کسی است که چه در زمان قهرمانی و چه در زمان مدیریتی، فعالیت خوبی داشته است و به طور حتم در مدیریت کشتی نیز موفق خواهد بود.

رقابت های جهانی کشتی جوانان روزهای ۲۱ تا ۲۷ مردادماه در شهر تالین استونی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها