تهران- ایرنا- شبکه خبری المسیره گزارش داد: سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات صلح سوئد، با نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان در باره اوضاع انسانی در یمن و تنش موجود در منطقه در پی بحران آفرینی های آمریکا گفت وگو کرد.

محمد عبدالسلام در دیدار با حجت الاسلام نوری شاهرودی، بر خطرناک بودن تنش آفرینی آمریکا در منطقه و ادامه تجاوز به یمن تاکید کرد.

وی در صفحه فیسبوک نوشت که تنش آفرینی آمریکا، منطقه را به سمت پرتگاه پیش برده و از این گذشته، انگیزه احمقانه برخی کشورهای منطقه و ارزیابی‌های نادرست آنها می تواند به انفجار اوضاع و فاجعه بیانجامد.

عبدالسلام با بیان این‌که، یمن و ایران معتقدند تنش آفرینی به نفع هیچ‌کس نیست، بر لزوم درک کردن خطرات ناشی از ادامه تجاوز به یمن و خطر بروز جنگ در منطقه تاکید کرد و جنگ در منطقه را در راستای منافع صهیونیستی-آمریکایی ارزیابی کرد.

وی افزود: یمن با تجاوز نظامی و محاصره رو به روست که باید هرچه سریع تر متوقف شود، ایران نیز با تجاوز و تحریم های اقتصادی ظالمانه روبه رو است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: عقلا باید خطرات ادامه تجاوز به یمن و خطرکشیدن شدن دامنه جنگ به منطقه را درک کنند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.