شهرکرد- ایرنا- یک استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر نهج البلاغه با اشاره به جامعه پردازی و امت سازی اسلام تاکید کرد : امت سازی با محوریت امام در اسلام شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع چهارشنبه شب در چهاردهمین نشست طرح تقویت اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود : امام راحل پس از تکیه گاه توحیدی همواره بر نقش اساسی مردم در عرصه های مختلف تاکید می کردند و این امت سازی در صحنه های مختلف سیاسی ، بین المللی نقش آفرین بود.

به گفته وی، ترویج گفتمان برای امت سازی بسیار با اهمیت است و برای اینکه قشر خاکستری در مسیر امت سازی قرار گرفت 3 راه حل وجود  که اگر با زور باشد مانند دوران رضاشاه می شود و اگر با دستورالعمل باشد راه به جایی نمی برد و در این زمینه گفتمان سازی نقش اصلی را ایفا می کنند.

مهدوی ارفع اظهار داشت : خودسازی بدون جامعه‌سازی، به عنوان سکولاریسم مطرح می شود، چرا که جامعه اسلامی افقی را ترسیم می‌کند که اسلام بدون سیاست در آن بی‌معناست.

مسئول نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی یادآور شد : امام فرمودند دشمن برای 40 سال آینده انقلاب برنامه دارد و دشمن در خصوص سبک زندگی بسیار برنامه ریزی کرده است به گونه ای که تغییر ذائقه غذایی نیز از برنامه هایی است که دشمن برای آن هدفگذاری کرده است. 

2097