تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

كرمانشاه- ايرنا- هفتمين جلسه كارگروه تامين اقلام اساسي با دستوركار قيمت گذاري قند و شكر در سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه برگزار شد و اعضاي كارگروه پس از بحث و تبادل نظر قيمت هر كيلوگرم قند و شكر فله اي و بسته اي را اعلام كردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا؛ سرپرست مديريت توسعه بازرگاني سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه در اين كارگروه گفت: پس از بررسي پيشنهادهاي همكاران خانه صنعت، معدن و تجارت و نمايندگان صنايع در اين كارگروه مقرر شد قند كله با قيمت عمده فروشي پنج هزار و 590 تومان و خرده فروشي 6 هزار و 200 تومان به دست مصرف كننده برسد.
محمد قاضي هرسيني افزود: قيمت قند شكسته نيز به صورت عمده فروشي كيلويي 6 هزار تومان و قيمت خرده فروشي آن 6 هزار و 700 تومان تعيين شد.
وي تصريح كرد: مقرر شده اتاق اصناف با هماهنگي بخش بازرگاني سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعريف، تعيين و ساماندهي شبكه توزيع كالاهاي تنظيم بازار اقدام و به نحوي عمل شود كه ضمن رعايت مصوبات قبلي كارگروه تنظيم بازار و كميته تامين و توزيع با استفاده از عاملين توزيع قبلي تمهيدات لازم در خصوص جغرافياي هدف با اولويت مناطق محروم، حاشيه شهر و آسيب پذير و فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني هاي كارگري، كارمندي امكان ثبت اطلاعات در سامانه شامل اطلاعات قبلي و سوابق عاملين توزيع مديريت شده و فراهم شود.
وي گفت: با توجه به اعلام سازمان غله مبني بر افزايش قيمت شكر هر كيلوگرم 400 تومان؛ قيمت شكر بسته بندي به قيمت چهار هزار و150 تومان در درب كارخانه و چهار هزار و 350 تومان براي مصرف كننده افزايش و تعيين شد.
قاضي هرسيني افزود: مقرر شده قيمت شكر بسته بندي و قند بسته بندي با شكر تنظيم بازار برابر روند قبلي و با تعيين سهميه شهرستاني مديريت توسعه بازرگاني و صدور حواله مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ها با معرفي عوامل توزيع و نظارت دستگاه هاي مربوطه انجام شود.
سرپرست مديريت توسعه بازرگاني سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه در ادامه تصريح كرد: مقرر شده عامليني كه قبل از تاريخ اعلام قيمت جديد شكر وجه واريز كرده اند شكر خود را به نرخ قديم تحويل بگيرند و بايد تمام سهميه دريافتي را به نرخ قديم بين مصرف كنندگان توزيع نمايند.
وي خاطرنشان كرد: مقرر شده شكر بسته بندي شده به نرخ دولتي با توجه به نوع و كيفيت بسته بندي به قيمت درب كارخانه سه هزار و 700 تومان براي هر بسته و قيمت چهار هزار تومان براي مصرف كننده تعيين گردد و بسته بندي شكر حداقل و ترجيحا يك كيلوگرمي انجام شود.
وي گفت: همچنين مصوب شده با توجه به اعلام نارضايتي واحدهاي بسته بندي شكر معرفي شده به كارخانه اروميه كه با وجود واريز وجه هنوز شكري دريافت نكرده اند شركت غله منطقه 9 پيگيري لازم جهت تسريع در تحويل و حمل سهميه با استان آذربايجان غربي به عمل آورد.
وي با اشاره به اينكه برابر مصوبات كارگروه تنظيم بازار استان مقرر شده براي حمايت از توليدكنندگان نان برنجي و نان روغني در ماه مبارك رمضان، سهميه شكر براي اين صنف در نظر گرفته شود، افزود: مقدار 100 تن شكر از سهميه آتي به اين صنف اختصاص مي يابد.
قاضي هرسيني خاطرنشان كرد: با توجه به لزوم تسريع در توزيع شكر سهميه صنف شهرستان ها شركت غله و بازرگاني منطقه 9 مي بايست هماهنگي لازم را براي دريافت سهميه مربوطه توسط اتحاديه اين صنف معرفي به عمل آورد و در اسرع وقت تعيين تكليف نمايد.
به گزارش ايرنا؛ استان كرمانشاه 946 هزار و 871 هكتار زمين كشاورزي آبي و ديم دارد كه سالانه بيش از چهار ميليون و 600 هزار تن محصولات كشاورزي از آن برداشت مي شود.
از مجموع اراضي كشاورزي استان، سالانه حدود 11 هزار هكتار به كشت چغندرقند اختصاص داده مي شود كه در اين سطح، حدود 90 هزار تن محصول برداشت مي شود.
در استان كرمانشاه 2 كارخانه قند بيستون و اسلام آباد غرب فعال است كه در كارخانه قند بيستون سالانه حدود 44 هزار تن شكر در كارخانه قند بيستون توليد مي شود كه پنج درصد كل شكر توليدي كشور مي باشد.
همچنين ظرفيت توليد كارخانه قند اسلام آباد غرب نيز سالانه حدود هشت هزار تن است.
براساس اعلام مسئولان استان، مجوز ساخت 2 كارخانه قند جديد در كنگاور و صحنه نيز صادر شده است.
3033/8066