ساري - ايرنا - شركت كوبوتاي ژاپن يكشنبه شب در نشستي با مديران ارشد جهاد كشاورزي استان هاي شمالي كشور در مجتمع رفاهي ميزبان بابلسر، شركت ايراني ديزل موتور باختر را به عنوان نماينده انحصاري خود در ايران معرفي كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين مراسم كامبيز عباسي رئيس مركز توسعه مكانيزاسيون جهاد كشاورزي گفت : به هيچ عنوان به دنبال واردات تجهيزات كشاورزي بدون ورود تكنولوژي آن به كشور نيستيم و اگر كشوري بخواهد توليدات خود را به ايران بفرستد بايد دانش آن علم را نيز در اختيار قرار دهد.
وي افزود : خوشبختانه شركت كوبوتاي ژاپن موافقت كرده است كه با همكاري طرف ايران بتواند در اين كشور توليداتش را مونتاژ كند.
او ادامه داد : خوشبختانه در استان گيلان يك كارخانه مونتاژ در حال احداث است كه اميدواريم با احداث اين كارخانه شركت كوبوتا بتواند علم روز خود را در ايران عرضه كند.
عباسي گفت : به هيچ عنوان خواهان افزايش زمين زير كشت شاليزاري نيستيم بلكه به دنبال آن هستيم با حفظ شاليزارهاي استان هاي گيلان و مازندران و با به كارگيري تجهيزات مدرن ، ميزان توليد را افزايش دهيم و زمينه بيشتر كشت مجدد اين محصول را فراهم كنيم.
' سوجي ياما ' مدير ارشد بخش تراكتور شركت كوبوتا هم در اين نشست گفت : شركت كوبوتا از سپتامبر سال 2015 ( شهريور 1394) با شركت ديزل موتور باختر آشنا شد و بعد از بررسي هاي دقيق به اين نتيجه رسيديم كه اين شركت مي تواند نماينده خوبي براي ما در ايران باشد.
وي افزود : علاوه بر ورود محصولات شركت كوبوتا به ايران ، آموزش و خدمات پس از فروش براي ما بسيار حائز اهميت است و ما به طور جدي به دنبال آن هستيم تا كشاورزان از محصولات ارائه شده ما بهره مند شوند.
همچنين در اين نشست ' سوجيتا ' مدير ارشد بخش كمباين و نشاء كار كوبوتا هم اظهار داشت : به طور جدي شركت ما زمين هاي شاليزاري مازندران را مورد بررسي قرار داده است و به دنبال آن هستيم كه تجهيزاتي وارد اين استان كنيم كه با شرايط اقليمي و نوع كشت برنج همخواني داشته باشد.
خبرنگار : فريبرز سيفي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7343/1654