ساوه - ايرنا - كارگاه توليدي گوني بافي يك خانواده ساوجي با رويكرد اقتصاد مقاومتي، ضمن ايجاد اشتغال و تامين نياز برخي واحدهاي تبديلي، به عنوان الگويي موفق در امر اهتمام به كار و سرمايه ايراني است.

اين واحد توليدي با سرمايه اوليه 500 ميليون ريال، سالانه با توليد سالانه 11 هزارتن گوني براي واحدهاي صنايع تبديلي و بسته بندي با اشتغال 15 نفربه طور مستقيم و 30 اشتغال غيرمستقيم، به عنوان يكي از واحدهاي فعال كوچك با مختصات اقتصاد مقاومتي در منطقه اي حاشيه اي و كم برخوردار از شهرستان ساوه فعاليت دارد.
اين واحد در مساحتي به فضاي 500 مترمربع با كمترين امكانات و تجهيزات در چرخه توليد فعاليت دارد و مسئولان شهرستان ساوه با بازديد از نزديك با فعاليت هاي اين كارگاه توليدي آشنا شدند.
فرماندار ساوه در جريان اين بازديد گفت: تحقق اصل اقتصاد مقاومتي يكي از اهداف اصلي دولت در توسعه اقتصادي و تثبيت جريان كار و سرمايه ايراني است.
محمد بهاروند افزود: در شرايط كنوني كشور، توجه به شاخص هاي اقتصاد مقاومتي به عنوان يكي از گام هاي موثر در رونق اقتصادي و پويايي توليد داخلي است كه واحدهاي كوچك و مشاغل خانگي از جمله اين موارد است.
وي ادامه داد: بر اساس سياست هاي ستاد راهبردي اقتصاد مقاومتي استان مركزي، حمايت از واحدهاي توليدي كوچك و تلاش براي رفع چالش هاي پيش روي اين واحدها از وظايف مسئولان است.
معاون استاندار مركزي و فرماندار ساوه اضافه كرد: تامين مكان مناسب براي توسعه اين واحد كوچك گوني بافي و تسريع در افزايش ضريب اشتغال آن و از سويي ديگر تامين نقدينگي از جمله مواردي است كه مورد بررسي و واكاوي قرار مي گيرد.
بهاروند افزود: با هماهنگي انجام شده توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي، زميني مناسب در مجاورت يكي از روستاهاي ساوه براي اين واحد توليدي پيش بيني شد كه در صورت اعلام آمادگي كارآفرين و تامين بخشي از بهاي زمين، به وي واگذار مي شود.
معاون استاندار مركزي بيان كرد: در خصوص تامين نقدينگي اين واحد نيز در صورت احراز شرايط توسط صندوق كارآفريني اميد، تسهيلات كم بهره با بازپرداخت مناسب قابل ارائه است.
سرپرست واحد گوني بافي كيميا بافت ساوه نيز در جريان اين بازديد در سخناني گفت: با بيش از 10 سال سابقه توليد همواره به عنوان يكي از واحدهاي كوچك در تامين برخي نيازهاي صنايع بزرگتر نقش داشته ايم.
حوا رحمتي بيان كرد: كمبود نقدينگي و تغيير مداوم بهاي مواد اوليه از يك سو و افزايش زمان پرداخت بهاي كالا توليد شده از سوي ديگر بار مضاعفي را بر اين واحد كارگاهي وارد كرده است.
وي ادامه داد: در صورت تامين زمين مناسب و اعطاي تسهيلات كم بهره امكان تجهيز و توسعه اين واحد كارگاهي با افزايش ميزان اشتغال وجود دارد.
شهرستان ساوه به عنوان دومين كانون جمعيتي استان مركزي بيش از 500 واحد توليدي صنعتي كوچك و بزرگ دارد.
شهر صنعتي كاوه به عنوان بزرگترين و با سابقه ترين شهر صنعتي كشور در ساوه واقع است.
3075/6013/