قصرشیرین - رییس اداره راه و شهرسازی سرپل ذهاب از تعریض سه كیلومتر دیگر از جاده گردنه پاتاق (تبدیل سه لاین به چهار لاین) خبر داد و گفت: این قطعه از پیچ آیینه تا ابتدای مسیر چهار بانده مقابل تلمبه خانه شركت نفت) است كه تا پایان هفته جاری به بهره برداری می رسد.

'عبدالحسین مرادی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این قطعه پیچ های حادثه ساز یك، دو و سه حذف شده است و برای انجام آن 65 هزار متر مكعب خاكبرداری انجام شده و ترانشه بری، شیب زنی، تسطیح، رگلاژ و آب پاشی و كوبیدن بستر جاده نیز انجام شده است.

وی تصریح كرد: با استفاده از خاك های عملیات خاكبرداری 10 پاركینگ اضطراری در حاشیه سمت راست و چپ این محور برای توقف ماشین های سنگین بخصوص در فصل زمستان بصورت امانی و توسط اداره راه و شهرسازی سرپل ذهاب ایجاد شده است.

مرادی با تقدیر از تلاش نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بخصوص برای اجرای پروژه تعریض مسیر پاتاق، اظهار كرد: كار نصب تابلوها و تجهیزات ایمنی و علایم و تابلو گذاری، چراغ های چشمك زن، گاردریل، علایم هشدار دهنده و بازدارنده و علایم اخباری و خط كشی این قطعه از محل اعتبارات بزرگراه كربلا بصورت پیمانی و به طول هشت كیلومتر صورت گرفته است.

تعریض و انجام پروژه عمرانی قطعه پنجم بزرگراه كربلا در حوزه استحفاظی شهرستان دالاهو نیز بعنوان بخشی دیگر از مسیر سرپل ذهاب به دالاهو هم اكنون در دست اقدام است هر چند كه برای اجرای این پروژه عمرانی، تعدادی از درختان جنگلی محدوده سرمیل تا پاتاق قطع شده است.

سلیمانی مدیركل منابع طبیعی استان كرمانشاه در خصوص قطع درختان حاشیه راه ها بمنظور انجام عملیات راه سازی گفت: این اقدام براساس بند ب ماده 10 قانون انجام شده و خسارت وارد شده نیز برآورد و طی نامه ای به اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه برای پرداخت ارایه شده است.

عملیات تعریض محور اسلام آباد غرب تا سرپل ذهاب در قالب بزگراه راه كربلا، در قالب مصوبات سفر مقام معظم رهبری در حال انجام است و تاكنون 11كیلومتر از دو راهی ریجاب تا روستای حبیبوند در حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب تعریض و زیر بار ترافیك قرار گرفته است.

عملیات اجرایی این مسیر در قطعات مختلف هم اینك با جدیت در دست اقدام است هر چند برای عبور از مسیر جنگلی سرمیل تا پاتاق در حوزه استحفاظی شهرستان دالاهو، تعدادی از درختان كهنسال جنگلی از سوی پیمانكار (راه و شهرسازی) قطع شده است.

جاده ارتباطی كرمانشاه به قصرشیرین بطول 165 كیلومتر یكی از پرتردد ترین جاده های استان كرمانشاه است كه روزانه بطور متوسط بیش از دو هزار دستگاه كامیون و تریلر حامل كالاهای صادراتی به مقصد بازارچه های مرزی پرویزخان و خسروی و تردد بیش از 500 دستگاه تانكر حامل سوخت ترانزیت و تعداد زیادی خودروی سواری و عمومی از این مسیر عبور می كنند.ك/3

1234/567/9102