۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83216417
T T
۰ نفر
نماینده سازمان بهداشت جهانی در زنجان حضور می یابد

زنجان - ایرنا - دبیر علمی همایش بین المللی بهداشت محیط نیز گفت: طبق هماهنگی انجام گرفته دكتر 'كریستف هملمن'، نماینده سازمان جهانی بهداشت (who) در ایران به مدت 2 روز و در زمان برگزاری همایش بین المللی بهداشت محیط در این استان حضور می یابد.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد رضا مهراسبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: همایش ملی بهداشت محیط از سال 76 در كشور آغاز و پس از آن هر سال این رویداد مهم در یكی از دانشگاه های علوم پزشكی كشور برگزار شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان برای اولین بار میزبان چنین همایش مهم علمی در سطح كشور است و از حدود سه سال پیش این رخداد علمی به همایش بین المللی در كشور تبدیل شده است.
مهراسبی خاطرنشان كرد: توجه به محیط زیست با توجه به رشد صنعت و شهر نشینی، آلودگی های زیست محیطی و توجه بسیاری را به خود جلب كرده و اثرات جهانی رابدنبال داشته چرا كه بسیاری از مسائل از حالت منطقه ای به یك مساله بین لمللی تبدیل شده است.
این مسئول ادامه داد: گرمایش زمین و انتشار گازهای گلخانه ای و از طرفی با توجه به تغییر اقلیم موجب شده شریط آ ب و هوایی اقلیم در مناطق مختلف جهان دچار دگرگونی شده كه اثرات نامطلوبی را برای سلامت افراد بر جا گذاشته است.
مهراسبی افزود: از طرفی برخی از این آلودگی ها موجب كاهش لایه ضخامت لایه اوزن شده واز طرفی در سال های گذشته نیز مساله ریز گردها نیز به مشكل منطقه ای وجهانی تبدیل شده به دلیل انكه آلودگی هایی كه در یك منطقه جمع می شود با حركت مناطق دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.
وی، مهمترین هدف برگزاری این همایش این بین المللی سازی و حضور اندیشمندان و افراد تاثیر گذار در جهان از اقدامات و پیشرفت های انجام گرفته حوزه علم است.
دبیر علمی همایش بین المللی بهداشت محیط ادامه داد: سخنرانان خارجی به عنوان سخنران های كلیدی در هر نشست و در هشت موضوع تعیین شده حضور می یابند و دركنار این همایش نیز هشت كارگاه تخصصی نیز برگزار می شود.
وی اظهار داشت: یكی از كارگاههای مهم با حضور پرفسور ثبوتی و تیم تشكیل دهنده ان، با عنوان تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آبی است كه این مهم مورد توجه سازمان نماینده سازمان بهداشت جهانی است.
مهراسبی افزود: اهداف دیگر این همایش اشتراك مساعی اندیشمندان،به اشتراك گذاشتن آخرین یافته های پژوهشی در سطح ملی و منطقه ای و ارائه اموزش های تخصصی در ارتباط با مسائل خاص محیط زیست و بهداشت محیط به شركت كنندگان است.
دبیر اجرائی این همایش نیز ادامه داد: در طول هشت ماه گذشته برنامه ریزی لازم برای برگزاری این همایش انجام گرفته و این در حالی است با توجه به تحریم اقتصادی ایران تلاش هایی در سطح جهانیاست تا ایران را به لحاظ علمی محدود كنند .
دكتر مازیار پیدا افزود: خوشبختانه با تعاملات انجام گرفته در این همایش یك استاد از كشور امریكا، درارتباط با آلودگی های ناشی از جنگ در سطح منطقه و تحقیقات انجام گرفته خود را ارائه خواهد كرد.
دكتر مازیا پیدا افزود: علاوه بر ان 2 استاد از كشور نیز از آلمان درارتباط با آلودگی های محیط زیست و ارتباط ان با بیماریهایی نظیر سرطان ، از كشور هلنن نیزمحققان در خصوص آلودگی های زیر زمینی و انتشار آلاینده های منابع آبهای زیر زمینی و از كشور هندوستان نیز یك مدعو در ارتباط با مدلینك انتشار آلودگی ها در محیط زیست سخنرانی خواهند كرد.
وی خاطر نشان كرد :یك استاد برجسته نیز از دانشگاههای مالزی در ارتباط با آلودگی هوا در این همایش بین المللی سخنرانی می كند و در مجموع باید گفت كه افراد مدعو شده طی جلسات ارائه مقالات علمی هر كدام به عنوان سخنران كلیدی به مدت 20 دقیقه مطالب خود را ارائه می كنند.
9646/8068

سرخط اخبار استان‌ها