۶ مهر ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 83046860
T T
۰ نفر
خدمات كامل دولت الكترونيك نيازمند تكميل فرآيندهاست

زنجان – ايرنا – رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: ارائه تمام خدمات دولت الكترونيك به مردم نيازمند تامين و تكميل فرآيندها، نرم افزارها و سيستم هاست اما تاكنون اين موضوع محقق نشده است.

به گزارش ايرنا، شهرام طهماسبي شامگاه پنجشنبه در حاشيه نمايشگاه الكامپ در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آنچه كه امسال از سوي رييس جمهوري براي گسترش خدمات دولت الكترونيك ابلاغ شده است، يك مقدمه براي ارائه كامل خدمات در اين زمينه است.
وي يادآورشد: هنوز بسياري از روابط و خدمات در دستگاه هاي دولتي به طور كامل شناسايي نشده اند و به تبع فرايندهاي لازم براي راه اندازي كامل دولت الكترونيك در اختيار نيست.
طهماسبي اظهار داشت: از سوي ديگر، ابزارها و امكانات لازم هم در اختيار استان ها نيست چرا كه بناست هر وزارتخانه سيستم هاي مختص به خود را متناسب با نوع خدماتي كه ارائه مي كند، طراحي و راه اندازي كند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: در اين شرايط دولت الكترونيك قابليت اجراي كامل را ندارد، ضمن آنكه فقط بخشي از اين كار در خصوص آماده سازي سامانه ها و بخش مكمل مربوط به مرتبط شدن اين سيستم ها به يكديگر است.
وي خاطر نشان كرد: در صورتي كه سيستم وزارتخانه هاي مختلف به يكديگر مرتبط باشند، هر شخصي با مراجعه براي دريافت خدمتي كه با چندين دستگاه در ارتباط است، مي تواند خدمات را به آساني دريافت كند كه اين بستر هنوز فراهم نيست.
طهماسبي ادامه داد: ميز خدمت براي پوشش بخشي از اين مساله و كاهش مراجعه هاي مردمي به دستگاه هاي دولتي است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: تكميل اين سامانه ها و فرايندها نياز به مدت زماني خاصي دارد كه اين زمان وابسته به آيتم هاي مختلفي است و اگر اراده كاملي باشد شايد بتواند طي سه تا پنج سال به مرحله اجرا برسد.
وي تصريح كرد: اما به نظر مي رسد زمان بيشتر مورد نياز باشد چرا كه مقاومت هايي هم از جهات مختلف در فرآيند اجراي اين سيستم وجود دارد.
طهماسبي اضافه كرد: عزم فراهم سازي اين زير ساخت ها وجود دارد اما در برخي حوزه ها بيشتر و در برخي كمتر، هر وزارتخانه هم بايد كارهاي خود به انجام برساند، چرا كه ماموريت وزارتخانه هاي مختلف، متفاوت است و خدمات متمايزي ارائه مي كنند و از همين رو يك وزارتخانه به تنهايي نمي تواند كار را پيش ببرد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: بر همين حساب هر وزارتخانه و سازمان مركزي موظف است كه سامانه ها و ابزارهاي دولت الكترونيك را با امكاناتي كه در اختيار دارد پيش ببرد و آن را عملياتي كند.
وي افزود: زنجان از نظر پيشرفت عملياتي دولت الكترونيك وضعيت خوبي دارد اما كامل نيست و ما به دنبال بيشتر از اينها هستيم.
طهماسبي اظهار داشت: با تمام توانمان تلاش كرده ايم در تمام حوزه هاي كاري اهميت دولت الكترونيك را نهادينه كنيم و همراهي خوبي هم در اين زمينه مي بينيم اما اين همراهي چون از طريق وزارتخانه بايد انجام شود، با كندي پيش مي رود.
ششمين نمايشگاه الكامپ زنجان از سوم تا ششم مهر در محل نمايشگاه هاي بين المللي كاسپين داير است.
3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها