۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۱
کد خبر: 82993755
T T
۰ نفر
سئوال از رئیس جمهوری با هدف یافتن ریشه مشكلات طرح می شود

زنجان - ایرنا - نایب رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پرسش از رئیس جمهوری با هدف و نیت ایجاد شفافیت در امور و یافتن ریشه مشكلات است.

فریدون احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، امضا برای سئوال از رئیس جمهوری را به نفع رئیس قوه مجریه اعلام كرد و افزود: در شرایط عادی از كسی سئوال نمی شود، زمانی كه شرایط از وضعیت نرمال و استاندارد خارج و غیر عادی شد، باید پرسید.
احمدی اظهار داشت: در ماه های گذشته ارزش پول ملی به نصف كاهش یافته و امروز سئوال از رئیس جمهوری در خصوص مسائل مربوط به بازار و ارز به نفع رئیس قوه مجریه است.
رئیس مجمع نمایندگان زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: در صورتی كه پس از سئوال از رئیس جمهوری به این نتیجه رسیدیم كه مشكلی در دولت نیست و مساله جای دیگری است، به حتم متناسب با آن راهكار ارائه می شود.
احمدی ادامه داد: در 40 سال گذشته كشور همواره در شرایط حساسی بوده است، از همین رو پرسش از رئیس جمهوری در این موقعیت كنونی جای هیچ نگرانی ندارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: این سئوال از گذشته مطرح بوده و اكنون هم هیچ ارتباطی به تضعیف دولت و كشور ندارد.
وی اضافه كرد: این پرسش از رئیس جمهوری برای بهبود اوضاع است، وضعیت مردم مطلوب نیست و باید چاره ای برای پاسخگویی به مطالبات آنان پیدا كرد.
احمدی تاكید كرد: هر سه قوه اعضای یك خانواده هستند و از وضعیت كشور اطلاع دارند و در كنار هم باید به بهبود شرایط كنونی ایران كمك كنند.
سئوال اقتصادی 80 نماینده مجلس از رئیس جمهوری در 10 مرداد امسال با اعلام رئیس مجلس اعلام وصول شد.
به موجب طرح اصلاح مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ آیین‌نامه داخلی مجلس كه در اردیبهشت سال ۹۱ به تصویب رسید،‌ بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی در صورتی كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان بخواهند درباره وظایف رئیس جمهوری سوال كنند باید پرسشهای خود را به طور صریح و روشن و مختصر همگی امضا و به رئیس مجلس تسلیم كنند.
مجلس شورای اسلامی 290 نماینده دارد.
3001/8068

سرخط اخبار استان‌ها