۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82504481
T T
۰ نفر
روشنگري و تبيين درست موقعيت انقلاب اسلامي، وظيفه سپاه است

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در سپاه انصارالمهدي(عج) استان زنجان گفت: سپاه پاسداران در اموري چون انتخابات، وظيفه روشنگري را بر عهده دارد و بايد موقعيت انقلاب اسلامي را به درستي تبيين كند.

حجت الاسلام علي متين روز دوشنبه در نشست خبري كه به منظور اعلام برنامه هاي هفته عقيدتي سياسي در سپاه و بسيج زنجان برگزار شد افزود: حفظ انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن بر عهده سپاه است كه در اين راستا بايد با ابزار روشنگري و به صورت كاملا فراجناحي و با بصيرت بالا عمل كند.
وي با تاكيد بر اينكه بينش سياسي، لازمه نيروهاي سپاه است ولي موضع گيري سياسي ممنوع مي باشد به 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد مطهري اشاره و اظهار كرد: هفته مقارن با 12 ارديبهشت ماه به عنوان هفته عقيدتي سياسي در سپاه و بسيج مستضعفين نامگذاري شده است كه اين مناسبت را به سبزپوشان ولايت و ياوران انقلاب، بسيجيان آماده و پا به ركاب و آموزگاران كه در راستاي رشد و تعالي جامعه گام برمي دارند تبريك مي گويم.
حجت الاسلام متين افزود: سپاه و بسيج بر حسب وظيفه ذاتي، در عرصه جنگ سخت و نرم به مقابله با دشمنان مي پردازند كه اين نيز بر هيچكس پوشيده نبوده و نيست.
نماينده ولي فقيه در سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان گفت: تمام ارتش هاي جهان علاوه بر آگاهي، باور، اعتقاد، استحكام، سلحشوري و مقاومت هرچه بيشتر در مقابل تهاجم دشمنان، براي دفاع نياز به انگيزه بالا دارند كه به همين خاطر آنها براي دادن اين انگيزه، ميان تهاجم و دفاع پيوند برقرار كرده اند.
حجت الاسلام متين افزود: نيروهاي مسلح ايران ازجمله سپاه، انگيزه خود به منظور مقابله با تهاجم و دفاع را بر اساس دين و ديانت و غيرت ديني و عقيده بنا نهاده است و چون انقلاب ما با دين پيوند خورده و بنابراين براي حفظ دين و نگهداري انقلاب و دستاوردهاي آن نياز به چنين انگيزه اي مي باشد.
وي همچنين به برنامه هاي سپاه و بسيج در طول هفته عقيدتي سياسي اشاره و اظهار كرد: سپاه و بسيج به همين مناسبت 300 برنامه كه اغلب با روشنگري و بصيرت همراه خواهد بود در قالب 30 عنوان برگزار خواهد كرد.
نماينده ولي فقيه در سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان به موضوع انتخابات اشاره كرد و گفت: در ايام تبليغات انتخابات قرار داريم كه در سايت ها، متاسفانه برخي بي انصافي ها را مي بينيم.
حجت الاسلام متين افزود: در ورود رسانه ها به انتخابات منعي نيست اما آنچه كه اتفاق مي افتد بي انصافي برخي رسانه ها و قلم زنان است كه بايد اين قلم ها مغرضانه نباشند و بلكه موجب رشد و تعالي سياسي بشود.
وي تصريح كرد: نشريات اصولگرا و اصلاح طلب و جناح ها نمي توانند مشكلات را حل و فصل كنند بلكه براي رفع مشكلات به نشريات و آدم هاي انقلابي نياز است تا فراجناحي عمل كنند و از رسانه ها نيز اين توقع را داريم تا رشد و تعالي سياسي جامعه را موجب شوند.
حجت الاسلام متين افزود: نشريات اگر به بلوغ سياسي برسند در اين صورت بايد فراجناحي عمل كرده و واقعيت ها را بيان كنند.
مسئول معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان نيز گفت: سپاه زنجان در طول هفته عقيدتي سياسي 300 برنامه مختلف را برگزار خواهد كرد.
سرهنگ پاسدار مجتبي صنعتكار افزود: نشست هاي سياسي و بصيرتي، گردهمايي و حضور در نمازجمعه، ديدار با ائمه جمعه، برگزاري مراسم صبحگاه مشترك، به صدا درآوردن زنگ سپاس معلم، توليد نشريات در پايگاه ها، محافل روشنگري و انس با قرآن، مسابقه كتابخواني از آثار شهيد مطهري ، وب و وبلاگ نويسي، برپايي نمايشگاه محصولات فرهنگي، مسابقات نقاشي و ورزشي، ديدار با خانواده شهدا به ويژه معلمان، اعزام مبلغ، كوهپيمايي و اردوهاي فرهنگي، ازجمله اين برنامه ها خواهد بود.
6084/6085
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشاردهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها