۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83252266
T T
۰ نفر

همايش نوروزي فرهيختگان ميبدي برگزار شد

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83252266
همايش نوروزي فرهيختگان ميبدي برگزار شد

يزد - ايرنا - گردهمايي نوروزي فرهيختگان ميبدي با حضور جمعي از فرهيختگان و پزشكان اين منطقه مقيم ساير شهرستان‌هاي ايران و نيز خارج كشور همزمان با « روز ميبد» برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، استاندار يزد روز شنبه در اين مراسم گفت : ميبد يكي از شهرستان‌هاي پيشرو در برگزاري چنين گردهمايي‌هايي است كه به تقويت سرمايه اجتماعي و ايجاد همگرايي‌هاي جمعي براي توسعه و پيشرفت منطقه كمك مي‌كند.
محمدعلي طالبي افزود : ميبد يكي از شهرهاي سرآمد استان است كه به دست فرهيختگان ، صنعتگران و بخش خصوصي ساخته شد كه اين امر نتيجه چنين گردهمايي‌ها ، دورهم جمع شدن‌ها و مشاركت‌هاي جمعي است كه در ارتباط با آن‌ها توسعه شهرستان در قالب يك اراده جمعي شكل مي‌گيرد و زمينه را براي بهره‌وري از منابع و ظرفيت‌ها فراهم مي‌كند.
وي با اشاره به نام‌گذاري سال 98 به رونق توليد از سوي مقام معظم رهبري در پيام نوروزي تصريح كرد: شرايط استان و كشور اقتضا مي‌كند كه بيشتر به حوزه اقتصاد ، معيشت و مسائل مرتبط به اشتغال پرداخته شود، ميبد نيز با توجه به شرايط و ظرفيت‌ها و توانمندي‌هايي كه دارد مي‌تواند در اين حوزه نقش مؤثري داشته باشد و مي‌توان انتظار داشت كه به كمك مسئولان ، صنعتگران و مردم گره‌ها از فرآيند توليد باز شود و پروژه‌هاي نيمه‌تمام و راكد فعال شود.
همچنين امام‌جمعه ميبد گفت : بايد در سايه هم‌فكري و هم‌انديشي راهي براي ايجاد تعادل ميان مهاجرپذيري و از دست دادن نخبگان پيدا كرد ، مي‌توان با ايجاد مراكز تحقيق و پژوهش و ارتقاي شاخص‌هاي پيشرفت و رويكرد پژوهشي زمينه را براي ماندن نخبگان فراهم كرد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمين عليرضا اعرافي همچنين به مديريت منابع آب اشاره كرد و گفت : در دهه آينده در صورت نبود مديريت منابع آب شاهد وقوع فاجعه و مشكلات جدي در اين زمينه خواهيم بود كه بايد اين موضوع موردتوجه قرار گيرد.
وي در ادامه با تجليل از افتخارآفريني دانش آموزان يزدي تصريح كرد : با ايجاد زيرساخت‌ها و رعايت شاخص‌ها لازم است زمينه براي سرمايه آوري براي پيشرفت شهرستان فراهم كنيم و به خيرين براي انجام فعاليت‌ها در حوزه‌هاي علمي ، اقتصادي ، عمراني و رسيدگي به مردم كمك كنيم.
همچنين نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي گفت : بايد از همه‌كساني كه سال گذشته منشاء خير و بركت براي شهرستان بودند قدرداني كرد و سال 98 از سوي مقام معظم رهبري سال رونق توليد ناميده شده بايد از فعالان اقتصادي شهرستان هم كه در شرايط كنوني مشقت توليد و ديگر گرفتاري‌ها را به جان مي‌خرند تا كالاي توليدشده را صادر كنند و نيز كارگران كه بعضيا سه نوبت نيز كار مي‌كنند تشكر كرد.
دكتر كمال دهقاني فيروزآبادي افزود: بايد از دولت براي فراهم كردن زيرساخت‌ها تشكر كرد اما در ميبد اقدام عمراني و قابل‌توجه خيران و فعالان اقتصادي است نشانه اتكا به خود است كه از ظرفيت‌هاي بي‌پايان خود استفاده مي‌كند.
وي در ادامه از همه خيران و فعالان اقتصادي خواست براي ساخت اماكن ورزشي ، مراكز درماني خيري و... در كنار مديران قرار گيرند.
فرماندار ميبد هم در اين همايش از اقدامات انجام‌شده و در حال انجام مرتبط با 45 پروژه كه به‌صورت اولويت‌هاي كاري سال 97 با تشكيل جلسات تعيين شد ، گزارشي ارائه داد .
حسين فلاح با اشاره به اينكه با كمك فرهيختگان در حوزه ميراث فرهنگي انتخاب شهر ميبد به‌عنوان شهر جهاني زيلو صورت گرفت؛ گفت : همه اعم از دانشگاهيان ، شهرداري و شوراي شهر و... بايد همچنين موضوع جهاني‌شدن شهر ميبد را با توجه به افق 2020 پيش رو پيگيري كنند.
وي همچنين به معرفي صنايع‌دستي ميبد و تعداد فعالان اين حوزه پرداخت و گفت : 300 نفر در حوزه زيلو ، 250 نفر در كاربافي ، 500 نفر در حوزه سفال و سراميك و ... مشغول به كار هستند .
فلاح همچنين به روشنايي 24 كيلومتر از مسير ميبد به سمت پل خورشيد اشاره كرد كه اين امر را اتفاق خوبي در اين شرايط سخت اقتصادي دانست كه بايد به خاطر آن از امام‌جمعه و مسئولان شهرداري و شوراي شهر تشكر كرد.
به گفته دبير همايش فرهيختگان ميبدي تاريخچه اين همايش به سال 74 مي‌رسد كه ابتدا با عنوان همايش پزشكان ميبدي سراسر كشور برگزار مي‌شد و در چند سال اخير اين همايش مختص فرهيختگان ميبدي در همه رشته‌ها برگزار مي‌شود.
كمال بيگي هدف از برگزاري اين همايش را معرفي فرزندان برومند به ميبدي‌ها و همچنين هم‌افزايي و مراوده فرهيختگان شهرستان عنوان كرد.
مركز شهرستان 104هزارنفري ميبد در 50 كيلومتري شمال غرب شهر يزد مركز اين استان قرار دارد.
9934/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها