۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 83139165
T T
۰ نفر
1.2 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال در آذربايجان غربي پرداخت شد

اروميه- ايرنا- رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي گفت: يك ميليارد و 200 ميليون ريال تسهيلات بانكي طي سال جاري به بيش از 100 واحد توليدي، صنعتي و خدماتي در اين استان پرداخت شد.

جعفرصادق اسكندري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 630 ميليون ريال از اين ميزان در بخش اشتغال پايدار روستايي و 580 ميليون ريال در بخش اشتغال فراگير بوده است.
وي اضافه كرد: اين تسهيلات از محل اعتبارات ويژه اشتغال با هدف خريد ماشين آلات، تامين سرمايه در گردش و خريد مواد اوليه، توسعه واحدهاي توليدي در اختيار واحدهاي توليدي، صنعتي و خدماتي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: اين تسهيلات به واحدهاي توليدي صنفي، مشاغل خانگي و توليد صنعتي و توليد خوراك دام و طيور اختصاص يافته است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي بيان كرد: با راه اندازي اين طرح ها براي 46 هزار و 579 نفر اشتغال ايجاد مي شود.
اسكندري ادامه داد: حمايت از توليد داخلي و اشتغال پايدار از مهمترين برنامه هاي اين سازمان در جهت حمايت از واحدهاي توليدي است.
به گزارش ايرنا يكهزار و 276 واحد توليدي در اين استان وجود دارد كه از اين تعداد 947 واحد توليدي شامل حدود 60 درصد فعال است.
22 هزار و 800 نفر در واحدهاي فعال موجود در اين شهرك ها و نواحي مشغول به كار هستند و اين آمار، جايگاه اين شهرك ها در حوزه صنعت و توليد استان را نشان مي دهد.
9918/7129

سرخط اخبار استان‌ها