۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰:۳۴
کد خبر: 82975231
T T
۰ نفر
خروجی جذب سرمایه گذاری باید به اشتغال منجر شود

قزوین-ایرنا-نماینده مردم قزوین، آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه خروجی جذب هر نوع سرمایه گذاری باید به ایجاد اشتغال منجر شود، گفت: رویكرد مدیران دستگاه ها تسهیل در امر سرمایه گذاری ها باشد تا شاهد تحرك اقتصادی و كسب و كار بیشتر باشیم.

به گزارش ایرنا، داوود محمدی چهارشنبه شب در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قزوین تاكید كرد: متاسفانه این استان در حوزه كسب و كار در سطح كشور تنزل داشته و این مساله بیانگر آن است كه باید در امر سرمایه گذاری ها تسهیلاتی را ایجاد كنیم.
رئیس كمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: در این راستا ضمن تعامل همه مدیران دستگاه های اجرایی استان، بحث ایجاد و توسعه سرمایه گذاری ها باید سرلوحه سیاست های آنان نیز باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در این نشست تاكید كرد: با توجه به افزایش نرخ 15 درصدی سرمایه گذاری در استان طی سال جاری، باید این روند همچنان ادامه پیدا كند.
منوچهر حبیبی با بیان اینكه سرمایه گذاری های خوبی در حوزه های صنعت و كشاورزی قزوین صورت گرفته، ادامه داد: ما در بخش گردشگری و انرژی های نو و تجدید پذیر نیازمند رویكردهای تازه ای هستیم.
به گفته وی، در پرداخت تسهیلات و تكمیل واحد‌های تولیدی استان نیز اولویت با طرح‌ هایی هستند كه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیكی داشته اند.
حبیبی اضافه كرد: اطلاعات كاملی در خصوص طرح‌ های اشتغالزایی به تفكیك هر شهرستان‌ وجود دارد و مسئولان و فرمانداران باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه در زمینه پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری هیچگونه محدودیت منابع وجود نداشته و به میزان تقاضا نیز تسهیلات پرداخت می ‌شود، افزود: براساس آمارهای موجود یك هزار و 275 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیكی بالای 20 درصد و با زمینه ایجاد بیش از 50 هزار فرصت شغلی در استان وجود دارد.
حبیبی در پایان یادآور شد: به منظور تكمیل واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیكی 20 درصد به بالا بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
6104/8054

سرخط اخبار استان‌ها