۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83177258
T T
۰ نفر
بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران پایان یافت

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی و تصویب برنامه سوم توسعه پایتخت را به پایان رساندند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یكشنبه در یكصد و هجدهمین جلسه شورای شهر با بررسی فصل 5 برنامه سوم توسعه این برنامه را به پایان رساندند.
برنامه سوم توسعه شهر تهران در پنج فصل، فصل اول با عنوان «نظام مدیریت و خدمات كارآمد در حكمروایی شهری»، فصل دوم «شهر زیست پذیر»، فصل سوم «اجتماعی و فرهنگی شهروندان مشاركت جو»، فصل چهارم «ایمنی و افزایش تاب آوری»، فصل پنجم «مدیریت راهبری و پایش برنامه» بررسی شد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی ماده 98 این برنامه شهرداری تهران را موظف كردند كه گزارش های نظارتی سالیانه برنامه شامل چگونگی تحقق اهداف كمی و اهداف برنامه را به همراه لوایح بودجه سنواتی به شورا ارائه كند .
همچنین در ماده 99 شهرداری تهران موظف شده سند برنامه را مشتمل بر چشم انداز ماموریت، استراتژی اهداف، اقدامات و برنامه‌های اجرایی را حداكثر تا پایان اردیبهشت ماه به برای تصویب به شورای شهر ارائه كند.
همچنین شهرداری باید به جداول كمی شامل شاخص‌های كمی مواد برنامه و هدف‌گذاری برای آنها در افق 5 ساله با پیش‌بینی منابع مالی و در قالب ارائه جداول منابع و مصارف به شورای شهر ارائه كنند.
به گزارش ایرنا شهرداری تهران در متن ابتدایی برنامه سوم زمان، ارائه جداول برنامه را شهریور ماه در نظر گرفته بود اما اعضای شورای شهر با این موضوع مخالفت كردند.
سید محمود میرلوحی یكی از موافقان كاهش زمان شهرداری از شهریور به اردیبهشت، گفت: برنامه بدون اهداف و منابع ناقص است و نباید چیزی را به تصویب برسانیم كه بعد پشیمان شویم.
وی با ارائه پیشنهادی گفت: شهرداری 3 سناریوی مالی برای اهداف و منابع تهیه كند و آن را هرچه زودتر به شورا ارائه دهد.
سكینه اشرفی معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینكه بر اساس برنامه 5 ساله شهر تهران باید 93 لایحه و آئین نامه تدوین كنیم، گفت: بحث منابع مالی در این اوضاع قابل پیش بینی نیست.
وی بیان كرد: وضعیت مالی شهرداری منبعث از وضعیت مالی كشور است كه چشم اندازی روشن ندارد.
اشرفی گفت: هفته آینده بودجه سال 98 شهرداری را ارائه می كنیم كه برشی از همین برنامه است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: 85 درصد بودجه 98 منطبق با برنامه سوم است.
وی افزود: 140 ردیف بودجه ای از بودجه 97 كه مشخصاً بر اساس برنامه دوم بوده از بودجه سال 98 حذف شده است.
اشرفی ادامه داد: با توافقات انجام شده زمان شهریور 98 را مطرح كردیم و تلاش می كنیم هرچه زودتر این جداول را تهیه كنیم.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 13 رای موافق شهرداری ملزم كردند حداكثر تا پایان اردیبهشت 98 جداول كمی و منابع مالی را در قالب جداول منابع و مصارف به شورا ارائه كند.
تهرام/7244/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه