۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۲
کد خبر: 82508179
T T
۰ نفر
سه روستای بوم گردی و صنایع دستی استان تهران معرفی شدند

تهران-ایرنا- معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: روستاهای افجه، جلیزجند و سولقان به عنوان مقاصد بوم گردی و صنایع دستی استان تهران معرفی شدند.

محمد انشایی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هدف روستاهای بوم گردی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب برای امسال در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، 73 روستا هدف گردشگری در سطح كشور معرفی شدند.
وی با اشاره به اینكه هدف از این طرح نیز توجه به قابلیت های گردشگری، دارایی ها، امكانات تاریخی و كارگاههای صنایع دستی سه روستای تهران خواهد بود اظهار كرد: پیش از این طرح هیچ روستایی در سطح استان تهران به عنوان مقصد بوم گردی گردشگران وجود نداشت.
انشایی خاطرنشان كرد: هیات متشكل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره كل این استان نیز از ظرفیت های این روستاها دیدن كرده است .
وی همچنین از راه اندازی نخستین بازراچه فصلی صنایع دستی استان در منطقه ولنجك خبرداد و گفت: بازارچه فصلی صنایع دستی از 11 اردیبهشت ماه به مدت یك هفته همزمان با روزجهانی كارگر و هفته معلم برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح كرد: در این بازارچه فصلی 20غرفه برای فروش محصولات نفیس هنرمندان تهرانی در نظرگرفته شده است.
انشایی همچنین از ساماندهی سازمان های مردم نهاد(سمن) صنایع دستی استان تهران اشاره كرد و افزود: هم اكنون افزون بر 50 سمن(ان جی او)مردم نهاد در زمینه صنایع دستی در استان تهران فعالیت دارند.
روستای جلیزجند در فیروزكوه و 2 روستا افجه و سولقان درلواسان و كن تهران قرار دارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار امین كمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ