گازرسانی به عمق محرومیت؛ خدمت ماندگار دولت برای سیستان و بلوچستان

طرح‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان با روی کار آمدن دولت سیزدهم و جاری شدن نگاه عدالت محوری، شتابی مضاعف گرفت و دولت با طراحی صحیح، برچیدن محدودیت‌ها و استفاده از ظرفیت استان‌های معین در بازه‌ای کوتاه مدت طرحی عظیم را برای زدودن محرومیت از چهره دیار نخل و آفتاب عملیاتی کرد تا گرمابخش خانه‌های مردم باشد.

از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه خطوط انتقال گاز بین شهری، بهره برداری از خط انتقال گاز زاهدان به زابل و همچنین بهره‌برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر - پاییزان - خاش و خاش - میرجاوه در آبان ماه پارسال، با هدف بهره مندی مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، زابل، هیرمند، نیمروز، زهک و هامون و همچنین صنایع و صنوف مستقر در این شهرستان‌ها از گاز طبیعی است.

به منظور تسریع در حوزه گازرسانی در سطح استان، مقرر شد طرح ضربتی گازرسانی با استفاده از ظرفیت استان های معین در شهرهای مرکزی، غربی، شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان اجرا شود.

رئیس دولت یازدهم در سفر ۱۱ آذرماه سال ۹۶ خود به شمال سیستان و بلوچستان در جمع مردم سیستان قول داده بود که گاز، مهر سال ۹۷ به زابل خواهد رسید؛ وعده‌ای که نه تنها سال بعد از آن هم محقق نشد بلکه در طول عمر دولت‌های یازدهم و دوازدهم مشعل گاز در زابل روشن نشد و این صحبت تنها در حد یک شعار باقی ماند.

برچسب‌ها

اخبار پرونده