بارش‌های سیل آسای تابستان ۱۴۰۱ در کشور و موج امدادرسانی

بارش های موسمی مردادماه ۲۴ استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث تخریب راه های مواصلاتی در برخی استان ها شد؛ پیش از ورود این سامانه بارشی به کشور هشدارهای لازم به مردم داده شد و ستادهای مدیریت بحران در استان ها به حالت آماده باش درآمدند.

با آغاز این بارش ها، دستگاههای امدادی و نیروهای مردمی به همراه مسئولان کار امدادرسانی به مردم در مناطق سیلزده را آغاز کردند و این روند همچنان ادامه دارد. استانداران و فرمانداران نیز با حضور میدانی در مناطق سیلزده از نزدیک بر روند امدادرسانی ها نظارت دارند.

بر اساس اعلام رئیس جمعیت هلال احمر تا روز ۱۲ مرداد شمار هموطنان جانباخته در سیلاب های اخیر بر اساس آخرین آمار به ۹۰ تن رسیده است؛ تعداد هموطنان مفقود شده در این سیلاب ها نیز ۸ نفر است.  

سیلاب های ناشی از پدیده مانسون از تاریخ اول مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ در این سیلاب ۲۴ استان کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شده است.

گزارش ها و اخبار ایرنا از پوشش سیل در استان های مختلف کشور را در این پرونده دنبال کنید.

برچسب‌ها

اخبار پرونده