۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۸
کد خبر: 83316088
T T
۰ نفر
پلی كلینیك فوق تخصصی شاهرود به بهره برداری رسید

شاهرود - ایرنا - پلی كلینیك تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، این واحد درمانی 3349 متر مربع زیربنا داشته ، در چهار طبقه و با 160 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در حاشیه آیین بهره برداری از این پلی كلینیك در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: این كلینیك در نوع خود از طرح ها بزرگ كشور است كه در قالب طرح تحول سلامت سیاست گذاری شده بود.
قاسم جان بابایی افزود: وجود 35 درمانگاه ، آزمایشگاه ، تصویر برداری طبی ، رادیولوژی ، ام . آر.آی و داروخانه در این كلینیك از ویژگی ها آن است تا به بیمارانی كه به درمان سرپایی نیاز دارند باسرعت زیاد رسیدگی شود.
وی با بیان این كه حدود 90 درصد خدمات ارایه شده به بیماران كشور سرپایی است ، افزود : به هر میزان كه خدمات سرپایی گسترش یابد ، رضایت مردم افزایش یافته وهزینه آن ها كاهش می یابد .
جان بابایی با بیان این كه دانشگاه علوم پزشكی شاهرود یكی از بزرگترین اورژانس های استاندارد كشور را دارد، افزود: برنامه های طرح تحول سلامت به خاطر برخی مسایل با مشكلاتی روبرو شد اما ساخت این مركز بهداشتی و درمانی به اتمام رسید.
وی در باره تجهیز این مركز هم گفت: بخشی از تجهیزات اكنون از سوی وزارتخانه تامین می شود و مابقی هم بزودی در اختیار دانشگاه علوم پزشكی شاهرود قرارداده می شود.
جان بابایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود ادامه داد: توسعه اماكن بهداشتی و درمانی شاهرود به خاطر استفاده مسافران و زایران امام هشتم(ع) ضروری است، ضمن این كه از استان های مجاور نیز بیمارانی برای درمان به شاهرود مراجعه می كنند.
وی با ذكر این كه شهرهای اطراف شاهرود از امكانات درمانی كمتری برخوردار هستند، افزود : اهالی این شهرها و نیز جمعیت فراوانی كه در روستاها ساكن هستند از امكانات درمانی شاهرود استفاده می كنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فعالیت مركز قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود افزود: بزودی امكانات مورد نیاز جراحی قلب باز به این مركز ارسال می شود ، مركز جامع سرطان هم جزو طرح های خوب دانشگاه علوم پزشكی شاهرود است كه اكنون خدماتی را به بیماران ارایه می كند.
وی افزود : ساختمان مركز شیمی درمانی ، رادیوتراپی و پرتو درمانی هم بزودی تكمیل می شود تا بیماران سرطانی از آن استفاده كنند.
وی در باره طرح های عمرانی وزارت بهداشت هم گفت: بخش زیادی از طرح های عمرانی طرح تحول سلامت به بهره برداری رسیده ، ساخت 140 اورژانس در كشور اكنون رو به اتمام است.
جان بابایی افزود: قرار بود به همین میزان هم كلینیك تخصصی ساخته شود كه دولت قصد دارد ساخت آن ها را هم به پایان برساند.
وی با بیان این كه 84 مركز تخصصی درمان ناباروری و تسهیل زایمان در كشور ساخته می شود، افزود: حدود 90 درصد آن ها ساخته شده و مابقی هم تا پایان امسال تكمیل می شود.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی از ساخت 40 بیمارستان در كشور خبر داد و گفت: امید است وزارت راه و شهرسازی هرچه زودتر آن ها را ساخته و به این وزارتخانه تحویل دهد.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53 هزاركیلومتر مربع در شرق استان سمنان قرار دارد.
1023/6167

سرخط اخبار استان‌ها