۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83009677
T T
۰ نفر

علوم پزشكي سمنان 600ميليارد ريال از بيمه طلب دارد

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83009677
علوم پزشكي سمنان 600ميليارد ريال از بيمه طلب دارد

سمنان- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان گفت: طلب اين دانشگاه از بيمه ها 600 ميليارد ريال است كه 11 ماه از وصول آن گذشته است.

نويد دانايي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 70 درصد اين مبلغ از سازمان تامين اجتماعي و مربوط به سال 1396 است كه بايد مطالبات امسال را به آن اضافه كرد، برغم قول هايي كه داده شده ؛هنوز اين بدهي پرداخت نشده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان با اشاره به بهره برداري از 2 طرح اين دانشگاه در هفته دولت ، بيان كرد: بالگرد- آمبولانس دانشگاه علوم پزشكي سمنان در اين هفته بهره برداري مي شود.
وي با بيان اين كه بالگرد- آمبولانس ذكر شده يكي از 6 بالگرد تامين شده از سوي وزارت بهداشت و درمان است ، افزود: عملياتي بودن بزرگترين مزيت آن است كه سرعت قابل توجه در فرود و برخواست، كيفيت و سرعت مطلوب از مزيت هاي ديگر به شمار مي رود.
دانايي ادامه داد: محل فرود اين بالگرد - آمبولانس در بيمارستان كوثر سمنان با 10 ميليارد ريال هزينه ساخته شده و حوزه دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان را پوشش خواهد داد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان، ادامه داد: مركز آموزش هاي مهارتي- حرفه اي دانشگاه نيز ديگر طرح افتتاحي هفته دولت در دانشگاه علوم پزشكي سمنان است كه براي تغيير كاربري، بهسازي و تجهيز آن در 2 هزار مترمربع 10 ميليارد ريال هزينه شده است.
در هفته بزرگداشت دولت در استان سمنان از 606 طرح شامل 578 طرح عمراني و 28 طرح سرمايه گذاري با اعتبار پنج هزار و 74 ميليارد ريال بهره برداري مي شود كه 25 طرح مربوط به دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان است.
دانشگاه علوم پزشكي سمنان، نزديك به سه هزار دانشجو دارد كه در 2 رشته مقطع كارداني، 18 رشته مقطع كارشناسي، 10 رشته مقطع كارشناسي ارشد، 2 رشته مقطع پزشكي عمومي، پنج رشته مقطع دكتري و پنج رشته دستياري را شامل مي شود.
اين دانشگاه هشت دانشكده ، 6 بيمارستان و مراكز درماني و آموزشي در شهرستان هاي سمنان، دامغان، گرمسار، مهدي‌شهر، سرخه و آرادان را زير پوشش دارد.
6103/6167

سرخط اخبار استان‌ها