اعتبارات كنوني ورزش دامغان پنج درصد اهداف را محقق نمي كند

دامغان- ايرنا - رئيس اداره ورزش و جوانان دامغان اعتبارات امسال اين اداره را حدود يك ميليارد ريال اعلام كرد و گفت : اين مقدار اعتبار پنج درصد اهداف ورزشي اين شهرستان را محقق نمي كند.

قاسم طالبي روز پنجشبه در گفت و گو با ايرنا افزود : خصوصي سازي و واگذاري اماكن ورزشي از ماده 88، گامي در جهت افزايش ارتقا ورزش اين شهرستان خواهد بود كه برگشت درآمدها و واريز به هيات هاي ورزشي را به دنبال دارد كه در همين ارتباط نيز ورزشكاران بايد اين قانون را بپذيرند و از آن حمايت كنند.
وي ارتقا سطح كمي و كيفي ورزش منطقه را از مهم ترين اهداف اين نهاد ذكر كرد و گفت : ورزشكاران و مجموعه هاي ورزشي به عنوان پيشتوانه و سرمايه هاي هر شهر هستند كه بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرند.
وي تكميل زمين چمن مصنوعي بخش اميريه، بهره برداري زمين چمن شهر كلاته رودبار و تكميل سالن چند منظوره انقلاب را از مهم ترين برنامه هاي عمراني اين نهاد برشمرد و افزود : وجود يك سالن استاندارد چند منظوره براي برگزاري مسابقات استاني و كشوري از جمله اهداف نهاد بوده اما با افتتاح سالن چند منظوره انقلاب كه اكنون بيش از 73 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، اين امر محقق خواهد شد.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان دامغان به راه اندازي رشته ورزشي اسكواش در اين شهرستان اشاره و اضافه كرد : احداث سالن و راه اندازي رشته ورزشي اسكواش در استاديوم حمزه سيدالشهدا دامغان در دستور كار قرار گرفته است كه تا پايان سال جاري به انجام مي رسد.
طالبي تصريح كرد : سرانه ورزشي در اين شهرستان يك مترمربع و در استان سمنان 93 سانتي مترمربع است يعني دامغان در بين شهرستان هاي استان داراي رتبه خوبي در سرانه ورزشي است.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان دامغان بيان داشت : اكنون اين شهرستان با 23 سالن ورزشي و 2 استخر به لحاظ امكانات و تجهيزات ورزشي در سطح مناسبي قرار دارد.
به گفته وي از مجموع سالن هاي ورزشي 9 سالن در روستاها و بقيه در مناطق شهري مستقرند.
طالبي با اشاره به ادامه راهبرد استعداديابي در بين دانش آموزان شهرستان يادآور شد : در سال جاري بيش از 11 برنامه استعداديابي با همكاري اداره آموزش و پرورش در مدارس انجام شده است.
وي حضور واليبال نيروگاه برق دامغان در ليگ دسته يك و ووشوكاران شهرداري دامغان در ليگ برتر را از ظرفيت ها و جايگاه خوب ورزشي اين شهرستان ذكر و تصريح كرد : در زمان حاضر 22 نفر از ورزشكاران دامغاني در چهار رشته ورزشي رزمي، ووشو، جانبازان و معلولين و هندبال موفق شدند به عنوان اعضاي تيم ملي اين رشته ها انتخاب شوند.
وي تعداد هيات هاي ورزشي در اين شهرستان را 34 هيات اعلام كرد و گفت : در 9 ماهه سال جاري بيش از 20 برنامه ورزشي استاني و كشوري در اين شهرستان برگزار شده است.
شهرستان بيش از90 هزار نفري دامغان سه هزار و 820 ورزشكار سازماندهي شده دارد.
6026/
خبرنگار: ميثم اسماعيلي **انتشار دهنده: جانعلي فتحي

سرخط اخبار استان‌ها