۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82376437
T T
۰ نفر
رشد و توسعه اقتصادي بايد در زندگي واقعي مردم قابل لمس باشد

شاهرود- ايرنا- امام جمعه موقت شاهرود گفت: هرچند زبان آمار بيانگر رشد اقتصادي است ، ولي اين رشد و توسعه بايد در زندگي واقعي مردم قابل لمس باشد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين حميد عبدالهيان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شاهرود با اشاره به گفت و گوي تلوزيوني رئيس جمهوري ايران با مردم و تقدير از تلاش هاي انجام شده در رشد توسعه نظام اسلامي افزود: زبان آمار با واقعيت زندگي مردم متفاوت است.
وي با بيان اينكه، دكتر روحاني از بيكاري با عنوان دشمن نام برده اند گفت: در هر خانواده ايراني دست كم يك جوان تحصيل كرده جوياي كار وجود دارد.
عبدالهيان گفت: مردم از مسئولان نظام اسلامي خواستار رفع مشكل و معضل بيكاري در جامعه هستند كه آسيب هاي فراوان اخلاقي ،اقتصادي ،فردي و اجتماعي به دنبال دارد.
خطيب موقت جمعه شاهرود با بيان اينكه ميزان بيكاري در شرق استان سمنان قابل مقايسه با غرب و مركز آن نيست ،تاكيد كرد: مسئولان امر بايد براي جوانان و خانواده ها اقدام شايسته اي انجام دهند.
حجت الاسلام عبدالهيان با بر شمردن برخي آثار پيروزي هاي مقاومت اسلامي و تبريك آزاد سازي شهر حلب سوريه گفت : نخستين بازنده جنگ نيابتي در منطقه ، آمريكا و همدستانش بودند كه خود به آن اعتراف كردند.
وي با بيان اينكه سياست آمريكا و صهيونيسم بين الملل تا قبل از سال دوهزار ميلادي دخالت مستقيم در امور كشورها بود و پس از آن به جنگ هاي نيابتي در خاورميانه و مناطق مورد نظر خود روي آوردند، ادامه داد: بازندگان دوم اين جنگ نيابتي اعراب حامي آمريكا بويژه عربستان سعودي و قطر بودند.
خطيب موقت جمعه شاهرود سه عامل قدرت روز افزون ايران اسلامي در منطقه ،قدرت نظامي روسيه و پشتيباني ميداني رزمندگان مقاومت را در شكست آمريكا در جنگ نيابتي موثر بر شمرد.
وي با اشاره به اينكه تحليل گر روزنامه الشرق الاوسط ، توان نظامي اتحاديه اعراب را فراتر از روي كاعذ ندانسته ،تاكيد كرد: رزمندگان مقاومت به زودي با آزادي كامل موصل و پاكسازي داعش از عراق دل مسلمانان را شاد خواهند كرد.
امام جمعه موقت شاهرود از مردم خواست براي تكميل مصلاي بزرگ نماز جمعه شاهرود كه بودجه و اعتبارات دولتي آن جوابگو نيست، آستين همت بالا زنند تا ماه مبارك رمضان آينده به بهره برداري برسد.
عبدالهيان به ديدار نخبگان دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف با مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: پيشرفت و توسعه دو ركن تمدن ساز هستند.
وي باورها و اعتقادات ديني را يكي از مهمترين اركان توسعه و پيشرفت همه جانبه همراه علم ،برشمرد.
وي همچنين با تبريك ايام ولادت امام حسن عسگري(ع) ويژگي هاي دوران امامت اين امام همام را آشنايي آماده سازي مردم براي دوران غيبت و حمايت مالي از مسلمانان دانست .
7358/ 6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده : محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها