۴ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۱۶
کد خبر: 82359521
T T
۰ نفر
امام جمعه‌ سمنان: عملكرد بنياد بركت در جامعه چشمگير است

سمنان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه‌ سمنان گفت كه عملكرد بنياد بركت در كارهاي خيرخواهانه سراسر كشور چشمگير و مثبت است.

آيت‌الله سيدمحمد شاهچراغي روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در استان سمنان قدم‌هاي خير و مباركي برداشته است و بايد اقشار جامعه مديون تلاش‌هاي بي‌منت اين نهاد بزرگ خيرخواه باشند.
وي اظهار داشت: بنياد بركت در برنامه‌هاي اشتغال‌زايي، آموزشي و رفاهي در استان سمنان قدم‌هاي مباركي برداشته است و بنده از مسئولان ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به دليل تلاش‌هاي دلسوزانه در استان تقدير و تشكر مي‌كنم.
وي اضافه كرد: در چند سال گذشته براي همه مردم و مسئولان ثابت شده است كه در هر نقطه‌اي از كشور نياز به محروميت‌زدايي باشد در كم‌ترين زمان ممكن بنياد بركت حضور فعال داشته است.
آيت‌الله شاهچراغي اضافه كرد: برنامه‌هاي عمراني بنياد بركت خداپسندانه، مورد رضايت رهبر معظم انقلاب و مردم پسندانه است و برآورده كردن توقعات مردم از اهداف اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه با چنين نهادهاي خيرخواه تحقق يافته است.
امام‌جمعه‌ سمنان تصريح كرد: بايد از رهبر معظم انقلاب به دليل حمايت‌هاي معنوي از كارهاي خير تشكر كرد و با اين برنامه‌ها دلگرمي خاصي در ميان مردم و مسئولان ايجاد شده است.
وي خاطر نشان كرد: در بسياري از روستاهاي استان آب آشاميدني و مدرسه نداشتيم كه با كمك‌هاي بنياد بركت بخش عمده‌اي از مشكلات مردم در مناطق محروم اين استان رفع شده است.
نماينده‌ ولي فقيه در استان سمنان ادامه داد: ساخت مدرسه‌ شهيد ملاكاظمي از نمونه‌هاي بسيار ارزشمند بنياد بركت در استان سمنان است كه بخش قابل توجهي از اعتبارات ساخت اين مدرسه را اين نهاد ارزشي اهدا كرده است.
بنياد بركت تاكنون براي اجراي 24 طرح متنوع توانمندسازي اقتصادي، امور زيربنايي، ساخت مدرسه، خدمات سلامت و ... در مناطق كم‌تر توسعه‌يافته استان سمنان 633 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري كرده است.
اين طرح‌ها جمعيتي بالغ بر 93 هزار نفر را كه در 7 شهرستان، 11 بخش و 17 روستا ساكن هستند، تحت پوشش قرار داده است.
از جمله‌ اين طرح‌ها مي‌توان به 5 طرح توانمندسازي اقتصادي و كارآفريني، 17 طرح زيربنايي، آموزشي و فرهنگي و دو طرح در حوزه‌ سلامت و حمايتي اشاره كرد.
بنياد بركت در هشت سال گذشته براي بيش از 166 هزار نفر شغل پايدار در مناطق محروم سراسر كشور ايجاد كرده است كه يكي از اهداف مهم عمل به اقتصاد مقاومتي تلقي مي‌شود.
بنياد بركت در آذرماه سال 86 ايجاد شد و محروميت‌‌زدايي، سرمايه‌گذاري و مشاركت در طرح‌هاي توانمندسازي اقتصادي و كارآفريني در مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌يافته‌ كشور را در دستور كار دارد.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلي فتحي

سرخط اخبار استان‌ها