۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83325161
T T
۰ نفر
ظريف: توسعه چابهار از اولويت هاي وزارت خارجه وسياست هاي خارجي است

چابهار- ايرنا- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: توسعه چابهار و شرق كشور از اولويت هاي وزارت خارجه و سياست هاي خارجي ايران است و اين منطقه براي ما اهميت زيادي دارد.

محمدجواد ظريف پس از ورود به چابهار در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در فرودگاه كنارك اظهار داشت: چابهار مي تواند به توسعه منطقه و كشورهاي همجوار؛ پاكستان و افغانستان كمك كند.
وي افزود: پيش از سفر به پاكستان فرصت كردم از فرصت ها و ظرفيت هاي تجاري و اقتصادي چابهار بازديد بازديد كنم تا بتوانم اطلاعات بيشتري از اين منطقه داشته باشم.
وزير امور خارجه گفت: توسعه شرق كشور و چابهار مي تواند در ترانزيت و حمل و نقل نقش مهمي داشته باشد
وي ادامه داد: ظرفيت هاي چابهار به توسعه و ثبات و امنيت منطقه كمك مي كند و منطقه ازاد چابهار نيز مي تواندبراي كشور موثر باشد.
وي تصريح كرد: توسعه چابهار مي تواند در شبكه حمل و نقل ايران و پاكستان و افغانستان نقش مهم داشته باشد وموجب نزديكي شركاي ما شود و
وزارت امور خارجه نيز تلاش مي كند از فرصت هاي چابهار بيشتر استفاده كند.
به گزارش ايرنا نماينده وزارت امور خارجه در چابهار نيز به خبرنگار ايرنا اظهاز است: وزير خارجه از فرصت هاي تجاري اقتصادي و ترانزيتي چابهار ديدن مي كند و در نشست با استاندار سيستان و بلوچستان و مديران بندر و منطقه آزاد به بررسي وضعيت و موقعيت منطقه و فرصت هاي سرمايه گذاري، اقتصادي و تجاري مي پردازد.
حميدرضا طوسي افزود: وزير امور خارجه پس از بازديد از واحدهاي پتروشيمي، فولاد و بنادر شهيدبهشتي و كلانتري چابهار، به پاكستان سفر خواهد كرد.
3043 **6081

سرخط اخبار استان‌ها