۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 83291303
T T
۰ نفر
مبارزه با ملخ صحرايي در سيستان و بلوچستان به حدود16 هزار هكتار رسيد

زاهدان- ايرنا- مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 15هزار و 730 هكتار از مراتع شهرستانهاي كنارك، چابهار، قصرقند، نيكشهر و دلگان عليه ملخ صحرايي سمپاشي شده است.

غلامحسين تيموري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به آخرين گزارش ارسالي از سازمان خواروبار كشاورزي(فائو) مبني بر هجوم دسته هاي ملخ از استانهاي ديگر به سيستان و بلوچستان مبارزه با اين آفت از 13 اسفند در اين استان آغاز شد.
وي افزود: هفت هزار و 30 هكتار از سطح سمپاشي شده مراتع در جنوب سيستان و بلوچستان به ملخ بالغ و هشت هزار و 700 هكتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: بيشترين سطح مبارزه با ملخ صحرايي باهشت هزار و 820 هكتار به كنارك اختصاص دارد.
وي افزود: همچنين تاكنون چهار هزار و 90 هكتار از مراتع چابهار، 600 هكتار در دلگان، 620 هكتار در ايرانشهر، هزار و 500 هكتار در قصرقند و 100 هكتار در نيكشهر عليه اين آفت سمپاشي شدند.
تيموري بيان كرد: مبارزه با ملخ صحرايي در سيستان و بلوچستان بدون تخصيص اعتبار از محل منابع داخلي سيستان و بلوچستان در حال انجام است.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه بر اساس اعلام سازمان خواروبار كشاورزي(فائو) مرحله بعدي حمله ملخ به سيستان و بلوچستان از ارديبهشت ماه جاري در راه است ديده باني و مبارزه با اين آفت خطرناك با جديت همچنان ادامه دارد.
مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: دسته هاي پر تراكم اين ملخ ها هر نوع سرسبزي اعم از علوفه، غلات، صيفي جات و حتي علف هاي هرز را كه در مسير خود ببينند مورد هجوم قرار داده و از بين مي برند.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها