۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83219459
T T
۰ نفر
2 نفر از كارمندان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان دستگير شدند

زاهدان- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: 2 نفر از كارمندان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان در رابطه با قاچاق سازمان يافته دام دستگير شدند.

حجت الاسلام علي موحدي ‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين افراد با كمك دلالان اقدام به واردات دام زنده از كشورهاي همسايه مي كردند.
وي تصريح كرد: اين قاچاق سازمان يافته دام با موضوع قاچاق در ديگر نقاط كشور متفاوت است چرا كه در مناطق ديگر دام ها از كشور خارج مي شوند اما در سيستان و بلوچستان دام به صورت غير قانوني وارد مي شود.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: اين افراد پس از وارد كردن دام ها با استفاده از پلاك هاي به جا مانده از دام هاي ذبح شده و يا پلاكهايي كه اين 2 كارمند جهاد كشاورزي در اختيار آنان قرار مي دادند حيوانات قاچاق را بدون معاينات بهداشتي و كنترل هاي لازم به ديگر مناطق كشور ارسال مي كردند.
وي ادامه داد: اين دام ها در مركز كشور به اسم دام سيستان و بلوچستاني شناخته مي شد در حاليكه اين دام ها از كشورهاي همسايه وارد اين استان شده بود.
حجت الاسلام موحدي راد بيان كرد: دام هايي كه از كشورهاي همسايه وارد سيستان و بلوچستان مي شود ابتدا بايد قرنطينه، معاينه و سپس كشتار و بسته بندي و به ساير استانهاي كشور ارسال شود.
وي اظهار داشت: اين افراد بدون در نظر گرفتن اين موارد دام ها را به صورت زنده و بدون قرنطيه كردن به عمق كشور ارسال مي كردند.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: دولت به منظور تنظيم بازار گوشت كشور مشوق هايي همچون معافيت مالياتي و گمركي براي واردات دام لحاظ كرده است كه ما از اين طرح حمايت مي كنيم.
وي تصريح كرد: دامي كه از افغانستان و پاكستان وارد سيستان و بلوچستان مي شود ممكن است دچار بيماري باشد كه براي دام خود اين استان نيز خسارت هاي جبران ناپذيري به همراه دارد.
حجت الاسلام موحدي راد اظهار داشت: دام هايي كه از كشورهاي همسايه وارد سيستان و بلوچستان مي شود ابتدا بايد قرنطيه و معاينه شوند كه متاسفانه اين افراد اين اقدامات بهداشتي را رعايت نمي كردند.
وي بيان كرد: واردكنندگان دام بايد از مشوق هايي كه دولت براي واردات دام لحاظ كرده استفاده و با رعايت نكات بهداشتي اقدام به اين كار كنند تا سلامت انسانها و دام ها به خطر نيفتد.
3213**6081

سرخط اخبار استان‌ها