۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83201389
T T
۰ نفر

از خواص فوق العاده هويج چه مي دانيد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83201389
از خواص فوق العاده هويج چه مي دانيد

زاهدان- ايرنا- پايگاه خبري زاهدان پيگير روز پنجشنبه/18 بهمن 97«از خواص فوق العاده هويج چه مي دانيد» منتشر كرده است.

در اين مطلب آمده است: هويج، از رايج ترين سبزيجاتي است كه در سراسر دنيا در تهيه انواع غذا و سالاد از آن استفاده مي شود و طعم آن را هم بچه ها دوست دارند و هم بزرگ تر ها.
هويج، اين ريشه دوست داشتني و محبوب كه در رنگ هاي مختلفي هم به جز نارنجي، يافت مي شود، خواص زيادي براي سلامتي دارد.
در اين مطلب به برخي از خواص شگفت انگيز هويج اشاره مي كنيم.
كاهش كلسترول : كلسترول بالا، براي قلب خطرناك است و همچنين به عنوان يك خطر بزرگ براي بيماران قلبي شناخته مي شود. يك خبر خوب براي افراد مبتلا به كلسترول بالا و بيماري هاي قلبي اين است كه با مصرف هويج مي توانند سطح كلسترول خون خود را كاهش دهند، چون اين سبزي حاوي مقادير زيادي فيبر محلول است و مصرف حدود يك فنجان آن در رئز بسيار مفيد خواهد بود.
تقويت حافظه: باور كنيد يا نه، اما هويج در بهبود توانايي هاي ذهني شما بسيار مفيد است، به خصوص تقويت حافظه. هويج حاوي بتاكارون است و اين خاصيت را دارد كه استرس اكسيداتيو را در مغز كاهش دهد و به اين ترتيب به از دست رفتن حافظه و سالمت روان كمك كند. همچنين تحقيقات نشان داده اند كه افراد ميان سالي كه كمتر از ديگران هويج مصرف كرده اند، سه برابر بيشتر به كاهش توانايي هاي شناختي دچار شده اند.
آنتي اكسيدان بالا: هويج منبع خوبي از آنتي اكسيدان است كه خواص زيادي براي سلامتي بدن و جلويگيري از بيماري ها و فرايند پيري دارد. اين سبزي همچنين حاوي ويتامين C، بتا كارون، ليكوپن، لووتيان و زاكسنتين است و با باكتري ها و ويروس ها و ميكروب ها و راديكال هاي آزاد مبارزه مي كند.
دشمن سرطان: هويج علاوه بر همه مواد مفيدي كه در خود دارد، حاوي كارتنوئيد است و بر اساس تحقيقات انجام شده بدن را در برابر انواع سرطان از جمله پروستات، كولون و معده محافظت مي كند. همچنين، مصرف هويج در زنان خطر ابتلا به سرطان سينه را كاهش مي دهد.
كاهش بيماري هاي قلبي :‌بيماري هاي قلبي و عروقي از رايج ترين مشكلات سلامتي در سراسر دنيا هستند و بنابراين مهم است كه بدن را در مقابل آن ها ايمن كنيم. هويج با كاهش استرس اكسيدانتو و تقويت سيستم دفاعي بدن، به كاهش بيماري هاي قلبي كمك مي كند. همچنين در كاهش كلسترول مصرف هويج مفيد است و توانايي بدن را براي هضم چربي افزايش مي دهد.
سلامت چشم ها : يكي از شناخته شده ترين خواص هويج، خاصيت آن براي چشم هاست. هويج به دليل دارا بودن ويتامين A، مي تواند به سلامت چشم كه بيشتر بيماري هاي آن به دليل كمبود اين ويتامين است، كمك كند. بيماري هاي مثا آب مرواريد و شب كوري با مصرف هويج بهبود مي يابند.
جلوگيري از ديابت: هويج مقادير زيادي بتاكارون در خود دراد و اين ماده تا حد زيادي خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد. بر اساس مطالعات انجام شده افرادي كه ميزان بتاكارون خوبي دريافت مي كنند، ميزان گلوكز در خون آن ها تا 32 درصد بيشتر از افرادي كه بتاكارون كمتري مصرف مي كنند، در وضعيت تعادل قرار دارد.
سلامت پوست و مو: هويج داراي مقادير بالايي از بتاكارون و ديگر تركيبات تاثير گذار در سلامت پوست و مو مثل ويتامين C و A و سرشار از مواد معدني و آنتي اكسيدان هاست. مصرف هويج به طروات و درخشان شدن پوست كمك مي كند.
8006**3213

سرخط اخبار استان‌ها