۲ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83042037
T T
۰ نفر

صنعتگران سيستان و بلوچستان بيمه مي شوند

۲ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83042037
صنعتگران سيستان و بلوچستان بيمه مي شوند

زاهدان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان گفت: براي نخستين بار طرح شناسايي و بيمه صنعتگران كشور به دستور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به صورت پايلوت از شهريور ماه در اين استان آغاز شده است.

عليرضا جلالزايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در قالب اين طرح تمامي صنعتگران فعال در حوزه صنايع دستي سيستان و بلوچستان با همكاري فرمانداري ها و دهياري ها شناسايي و تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.
وي افزود: با شناسنامه دار شدن فعالان حوزه صنايع دستي سيستان و بلوچستان ديگر محصولات دست ساخته اين افراد به قيمت ارزان به دست دلالان نمي رسد و آنان مي توانند در نمايشگاههاي مختلف داخلي و خارجي شركت و آثار خود را به نمايش بگذارند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان سوزن دوزي، سكه دوزي و حصير بافي بلوچستان، سفال كلپورگان سراوان، سفال هلونچكان نيكشهر، سفال كوهميتك سرباز، خُلَك بافي، گليم بافي، سياه دوزي، صنايع دستي دريايي، پارچه بافي سنتي(جومه بافي)، كارت بافي(نوار بافي) تسبيح سازي، زيورآلات سنتي، خامه دوزي سيستان، لباس هاي محلي، يزدبافي و آهنگري را از جمله رشته هاي صنايع دستي استان ذكر كرد.
جلالزايي از حضور صنعتگران سيستان و بلوچستان در نمايشگاه سلامت عمان خبر داد و افزود: 13 نفر از صنعتگران حوزه صنايع دستي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و ايرانشهر، شهرداري زاهدان، شيلات، اتاق بازرگاني و غيره از امروز تا پنجم مهر در اين نمايشگاه حضور دارند و در قالب پنج غرفه ظرفيت هاي اين استان را در بخش هاي مختلف به نمايش مي گذارند.
وي معرفي ظرفيت هاي حوزه صنايع دستي و گردشگري، زيرساخت‌هاي پزشكي و بيمارستاني، مراقبت‌هاي پزشكي، دارو، گردشگري سلامت و ظرفيت هاي سرمايه گذاري هاي مشترك را از جمله مهمترين برنامه هاي تيم اعزام شده به عمان ذكر كرد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت و 187 هزار و 502 كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود كه افزون بر 51 درصد جمعيت استان در روستاها و بقيه در شهرها سكونت دارند.
اين استان داراي 19 شهرستان است و افزون بر 1300 كيلومتر مرز زميني با كشورهاي افغانستان و پاكستان و 310 كيلومتر مرز دريايي در درياي عمان دارد.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها