۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83078860
T T
۰ نفر
بسكتبالیستهای جوان خراسان رضوی نیازمند توجه بیشتر

مشهد- ایرنا- فصل جدید لیگ برتر بسكتبال باشگاههای كشور در حالی از سوم آبان با حضور نمایندگان جوان خراسان رضوی آغاز شد كه موفقیت آنها حمایت و توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

مسابقات لیگ برتر بسكتبال با حضور تیمهای آویژه صنعت پارسا از خراسان رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، پگاه تهران، شیمیدر تهران، نیروی زمینی تهران، پتروشیمی بندر امام، رعد پدافند دزفول، پالایش نفت آبادان، شهرداری تبریز، شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان آغاز شد. نماینده خراسان رضوی كه بعد از دو سال غیبت در این مسابقات حضور یافته پارسال به لیگ برتر صعود كرد.
این تیم با بازیكنان جوان مراحل صعود را از دسته سه، دسته دو، لیگ ملی و سپس لیگ برتر با موفقیت طی كرد و در این راه تیمهای مدعی و پر امكانات را پشت سر گذاشت تا اینكه پارسال توانست به لیگ برتر صعود كند.
با نگاه به وضعیت تیمهای بخش خصوصی همچون تیم فوتبال مشكی پوشان، مشاهده می شود در كنار مدیریت قوی كه هر تیم باید داشته باشد نیازمند توجه همه دستگاهها و مسئولان است تا بتواند موفقیت آفرین بوده و با دیگر تیمهای مدعی رقابت كند و گرنه مراحل سقوط را طی خواهد كرد.

* از تیم آویژه صنعت پارسا حمایت می شود
معاون توسعه امور ورزش اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با اینكه تیم آویژه صنعت پارسا وابسته به بخش خصوصی است و از نظر قانونی نمی توان اعتبارات دولتی را برای این تیم هزینه كرد اما از نظر سخت افزاری همه تلاش خود را انجام داده ایم كه امكانات مورد نظر آنها مهیا شود.
امیر زارعی افزود: هم اكنون سه جلسه در هفته، پایگاه ورزش قهرمانی استان در اختیار این تیم قرار داده شده تا جلسات بدنسازی و تمرینات بدنی خود را در آن انجام دهند، همچنین خانه بسكتبال سجاد نیز برای استفاده رایگان در اختیار تیم آویژه صنعت پارسا قرار داده شده است.
وی اظهار داشت: در حد توان از همه تیمهای ورزشی استان به خصوص تیمهایی كه در لیگ برتر حضور دارند حمایت مادی و معنوی انجام می شود و تلاش كرده ایم حامیان مالی هم با رشته های مختلف ورزشی ارتباط برقرار كنند تا تیم های ورزشی نگرانی مالی نداشته باشند.

* پخش مسابقات بسكتبال و حمایت از تیم
رئیس هیات بسكتبال خراسان رضوی هم گفت: به منظور حمایت از تیم لیگ برتری آویژه صنعت پارسا صحبتهایی با صدا و سیمای استان برای پخش مسابقات این تیم انجام شده است.
علیرضا پوررضایی افزود: در صحبت با مدیران این تیم خصوصی نیز اعلام آمادگی كرده ایم كه خانه بسكتبال در اختیار آنها قرار گیرد.
وی اظهار داشت: هیات بسكتبال استان تمام حمایتهای مورد نیاز تیم آویژه صنعت پارسا را در حد توان انجام خواهد داد.

* با بازیكنان شاخص می توانیم روی سكو نیز قرار بگیریم
سرمربی تیم بسكتبال آویژه صنعت پارسا نیز گفت: هر چند امسال نخستین تجربه تیم ما در لیگ برتر است اما نمی خواهیم زنگ تفریح دیگران باشیم.
مجید ولی پور افزود: همانطور كه بازیكنان این تیم نشان داده و پله های موفقیت را از پایین ترین دسته شروع كرده اند، باز هم می توانند این موفقیت را در لیگ برتر نشان دهند.
وی اظهار داشت: همه بازیكنان تیم آویژه صنعت پارسا جوان و با انگیزه هستند به كادر فنی این تیم و بازیكنان خود اعتماد كامل داریم.
وی گفت: لیگ برتر فرصتی است كه استعدادهای بومی استان را در آن نشان دهیم.
ولی پور با بیان اینكه هدف ما در مسابقات لیگ برتر بسكتبال، استفاده از توان جوانان بومی استان و معرفی آنها در لیگ برتر و ارائه بازی های جذاب و تماشاگر پسند است افزود: تاكنون 11 بازیكن جذب كرده ایم و اگر شهرداری یا اداره كل ورزش حمایت كنند و بتوانیم چند بازیكن شاخص هم به تیم اضافه كنیم، می توانیم بر سكو نیز قرار بگیریم.
وی با اشاره به نخستین بازی این تیم مقابل تیم پتروشیمی بندر امام اظهار داشت: تیم میزبان قهرمانی آسیا را یدك می كشد و به نوعی تیم ملی بسكتبال ایران و شاكله اصلی آن است ولی بازیكنان ما همه جوان و با میانگین سنی كمتر از 22 سال هستند.
وی با بیان اینكه نخستین بازی تیم ما با بالاترین سطح فشار و در برابر یك حریف مدعی و قدرتمند انجام شد گفت: هدف ما حفظ ثبات تیم است و این امر نیاز به همكاری و اتحاد همه بازیكنان و مسئولان باشگاه و استان دارد.
سرمربی تیم بسكتبال آویژه صنعت پارسا افزود: می خواهیم روند اتحاد و انسجام و ثبات این تیم حفظ شود تا با همین ویژگی در لیگ برتر ماندگار باشیم.

* قول حمایت مدیر كل ورزش و جوانان استان
مدیر تیم بسكتبال آویژه صنعت پارسا هم گفت: طی صحبتهایی كه با مدیر كل ورزش و جوانان استان انجام شده است اداره كل ورزش و جوانان از این تیم به عنوان نماینده استان حمایت می كند و حضور مدیر كل در تمرینات بازیكنان نیز باعث دلگرمی آنها شد.
جعفر فلاح با بیان اینكه تیم آویژه صنعت پارسا از سال 92 تاسیس شده و مراحل صعود را پله به پله طی كرده است افزود: تیم ما جوان و با انگیزه است و تیم های دیگر همه دولتی و با بیشترین هزینه بسته شده اند و برخی از آنها بازیكن خارجی هم گرفته اند اما تیم ما با كمتر از 10 میلیارد ریال بسته شده و بیشتر آنها بازیكنان بومی مشهد هستند.
وی اظهار داشت: می خواهیم تیمی باشیم كه در پایان فصل برای خانواده بسكتبال قابل احترام باشیم و بازی های جذاب و تماشاگر پسند ارائه دهیم و با حمایت تماشاگران و مسئولان استان و تعصب بازكنان در لیگ امسال باقی بمانیم.
تیم بسكتبال آویژه صنعت پارسا در نخستین دیدار خود مقابل تیم پتروشیمی بندر امام با نتیجه 98 بر 53 شكست خورد.
دیدار بعدی این تیم خراسانی دهم آبان با شهرداری گرگان در مشهد برگزار می شود.
7507 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها