۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83135092
T T
۰ نفر
مراكز پژوهشي طلبه هاي خواهر در همه استانها راه اندازي مي شود

قم - ايرنا - معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران با بيان اين كه تاكنون پنج مركز پژوهشي در كشور ويژه طلاب خواهر راه اندازي شده است، گفت: 10 مركز نيز در حال تاسيس است و تا پايان سال آينده همه استان هاي كشور از اين مراكز برخوردار مي شوند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر حصاري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سه مرحله، برنامه راهبردي در موضوع پژوهش در حوزه علميه خواهران مورد توجه قرار گرفته است.
وي گفت: در مرحله نخست كه يك دوره پنج ساله و تا سال 1395 بود، با شعار هر طلبه يك پژوهشگر اين كار شروع شد و براي تحقق اين شعار در طول سال تحصيلي اهتمام جدي به اين مساله شد و در حال حاضر اين مساله در حوزه علميه خواهران نهادينه شده است.
وي ادامه داد: مرحله دوم از سال 1396 آغاز شد و تا سال 1400 ادامه دارد كه در اين مرحله ضمن اقدام به تربيت پژوهشگر حرفه اي و رسيدن به توليد علم ديني، در حال ايجاد مركزهاي پژوهشي ويژه طلبه هاي خواهر در سراسر كشور هستيم.
حصاري گفت: در مرحله سوم از سال 1400 تا 1404، نظريه پرداز از خواهران طلبه تربيت مي شوند تا در جامعه علمي كشور فعاليت داشته باشند.
وي با اشاره به افق 1404 اين نهاد علمي و سهيم شدن خواهران طلبه در بحث پژوهشي و علمي كشور، خاطرنشان كرد: هدف ديگر نيز آماده ساختن خواهران طلبه پژوهشگر براي توليد علم است.
وي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر بازآفريني و بازتوليد علمي در كشور گفت: در حوزه علميه خواهران به مساله پژوهش و تربيت پژوهشگر اهتمام ويژه اي داريم و شعار امسال ما بازآفريني آثار و نظريه هاي علمي گذشته است.
حصاري اضافه كرد: در دوران گذشته محققان و عالمان به بسياري از مسائل و پرسش ها پاسخ داده اند، اما نياز است كه اين مطالب با ادبيات امروز به مخاطب عرضه شود تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار كند.
وي تاكيد كرد: بازآفريني اين آثار از لحاظ ساختار و پردازش علمي و متناسب سازي آنان با نيازهاي امروز، موجب مي شود تا اين آثار به چرخه علمي كشور بازگردد و پاسخگوي بسياري از نيازهاي علمي كشور باشد.
معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران همچنين با اشاره به موضوع توجه به ذائقه مخاطب، بر استفاده از فضاي مجازي براي نشر مطالب ديني و علمي تاكيد كرد.
وي با بيان اين كه يك هزار و 100 كرسي آزادانديشي در حوزه هاي علميه خواهران سراسر كشور داريم، از برگزاري هفتمين دوره جشنواره رشد ويژه حوزه هاي علميه خواهران خبر داد و گفت: امسال يك هزار و 300 گروه پژوهشي در اين جشنواره شركت مي كنند.
حصاري؛ تبليغ، تحقيق و تدريس را سه ماموريت اصلي طلاب دانست و خاطرنشان كرد: غناي علمي نظام تعليم و تربيت، بالا بردن استانداردهاي علمي و توليد علم ديني از هدف هاي اين معاونت است.
وي با بيان اين كه طلاب در اين نهاد علمي، پژوهشگري را همراه با فراگيري دروس اصلي خود مي آموزند، تصريح كرد: در سال هاي آينده تمام استادان حوزه علميه خواهران در كنار آموزش در امر پژوهش نيز فعال خواهند بود.
وي گفت: مركز مشاوره پژوهشي به مناسبت هفته پژوهش با استفاده از بهترين استادان و محققان حوزه علميه در قم راه اندازي مي شود كه ضمن ارائه مشاوره، منابع علمي مورد نياز پژوهشگران نيز در آن تامين مي شود.
24 تا 29 آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاري شده است.
7406/ 1175

سرخط اخبار استان‌ها