۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83009516
T T
۰ نفر

علت یابی حادثه حریق در واحد شیمیایی قزوین آغاز شد

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83009516
علت یابی حادثه حریق در واحد شیمیایی قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - معاون عملیات آتش نشانی قزوین با اشاره به حریق یك واحد تولیدی در شهرصنتعی لیا كه روز گذشته به وقوع پیوست، گفت: علت یابی و میزان خسارت این حادثه از سوی كارشناسان مستقر در محل حادثه آغاز شده است.

غدیر موسی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع یك فقره آتش سوزی در ساعت 16 و 35 دقیقه عصر چهارشنبه در یك واحد شیمیایی واقع در شهر صنعتی لیا باعث شده تا 20 تیم عملیاتی را برای مهار آتش به منطقه ارسال كنیم.
وی ادامه داد: این حادثه كه در یك واحد تولید كننده حلال رنگ، انواع عایق و رزین رخ داده بود باعث حریق گسترده ای شد كه خوشبختانه با اقدام به موقع و برنامه ریزی شده نیروهای آتش نشان، ضمن كنترل و بروز حریق به سایر واحدهای تولیدی مجاور شركت، از سرایت آتش به انبار اصلی و خط تولید این واحد تولیدی نیز جلوگیری به عمل آمد.
موسی خانی با اشاره به علت و میزان خسارت وارد شده، تصریح كرد: با توجه به حجم گسترده آتش و وجود گازهای پنهان در لایه های خاموش شده، 2 تیم عملیات یاب و خسارت در محل حاضر بوده اما اعلام علت و میزان خسارت ها مستلزم زمان خواهد بود.
این مسئول با اشاره به اینكه در این حادثه پنج نیروی آتش نشان به همراه نگهبان شركت آسیب دیدند، یادآور شد: همه آسیب دیدگان به جز یكی از نیروهای آتش نشان كه به علت سقوط آهن آلات در بیمارستان بستری است، شب گذشته مرخص شدند.
موسی خانی در پایان از مدیران واحدهای تولیدی شیمیایی در استان خواست تا ضمن خودداری از نگاهداری حجم بالای مواد در انبارهای خود، جهت ایمنی و پیشگیری از حوادث احتمالی نسبت به برقراری تیم اطفای حریق در محل شركت اقدام كنند.
وقوع یك فقره آتش سوزی در ساعت 16 و 35 دقیقه روز گذشته در یكی از واحدهای تولیدی شهر صنعتی لیا كه در زمینه تولید محصولات شیمیایی فعالیت دارد، منجر به آتش سوزی گسترده ای شد كه 2 سالن این واحد به طور 100 درصد از بین رفت.
این شركت شیمیایی در زمینه تولید رزین ها و فرآورده های اپوكسی با كاربری در عایق های الكتریكی، چسب های صنعتی، رزین های قالب گیری، كف پوشهای صنعتی و پوشش های محافظتی فعالیت دارد.
8054

سرخط اخبار استان‌ها