۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۷
کد خبر: 82635146
T T
۰ نفر
استاندار: رشادت هاي مردم خراسان شمالي در دوران دفاع مقدس به نمايش گذاشته مي شود

بجنورد- ايرنا- استاندار خراسان شمالي گفت: با ساخت و بهره برداري مركز فرهنگي و باغ-موزه دفاع مقدس در بجنورد تلاش مي شود بخشي از رشادت هاي مردم استان در دوران دفاع مقدس براي نسل جوان به نمايش گذاشته شود

به گزارش ايرنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري، مهندس محمدرضا صالحي در همايش گرامي داشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز استان با گرامي داشت نام و ياد مرحوم ابوترابي فرد و همه آزادگان و شهداي گرانقدر بويژه شهداي آزاده، رشادت و مجاهدت و ايثارگري 436 آزاده اين استان را اجر نهاد و گفت: به تعبير امام صادق(ع) آزاده در همه حال آزاده است و در سختي ها و مصيبت ها آزادگي خود را حفظ مي كند.
وي سالروز ورود نخستين گروه از آزادگان به كشور را كه در 26 مرداد 69 محقق شد، فرصتي مغتنم براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت خواند و تصريح كرد: آزادگان ما حتي زماني كه در بند دژخيمان بعثي بودند، همانند امام حسين(ع) از مرزهاي عقيدتي و آزادگي دفاع و در اسارت نيز به تأسي از حضرت زينب كبري(س) مجاهدت كردند.
وي با تأكيد بر اهميت ارتقاي روزافزون شأن و جايگاه آزادگان در جامعه و حل مشكلات آنان، تجليل از اين جايگاه و معرفي اين اسوه هاي ايثار را ضروري دانست و تصريح كرد: آزادگان از آن رو كه فرهنگ ناب اسلامي و ايراني و هويت انقلابي ما را نزد جهانيان نمايان كردند، شايسته تجليل و تكريم هستند.
استاندار با اشاره به آغاز عمليات ساخت مركز فرهنگي و باغ_موزه دفاع مقدس در بجنورد خاطرنشان كرد: براي ساخت اين مجموعه 8 ميليارد تومان اعتبار لازم است كه مصوب كرديم 75درصد آن از منابع استاني و بقيه از منابع ملي دراختيار بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور تأمين شود تا در نهايت طي كمتر از 5 سال آينده، محل مناسبي براي نمايش بخشي از رشادت هاي رزمندگان غيور خراسان شمالي به نسل جوان و نسل هاي آينده داشته باشيم.
نايب رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش به بيان خاطراتي از مرحوم حجت الاسلام سيد علي اكبر ابوترابي فرد در دوران اسارت پرداخت و گفت: آزادگان ما جهنم اردوگاه هاي رژيم بعث را به بهشت ايثار، استقامت، عبادت، فراگيري علم و آموزش قرآن و نهج البلاغه تبديل كردند.
حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد افزود: آزادگان ما نماد برجسته اي از انسجام اسلامي ملت ايران را در قلب كشور دشمن برپا كردند و تاريخ پرشكوهي آفريدند. وي ادامه داد: شهداي آزاده مظلوم ترين شهداي تاريخ و خانواده هاي آزادگان مايه عزت و افتخار و آبروي همه ملت هستند و تمام دستاوردهاي انقلاب و نظام مرهون مجاهدت و رشادت ايثارگران دوران دفاع مقدس است.
وي تصريح كرد: همه آزادگان ما همانند شهيد محسن حججي تا آخرين تير در تركش به مقاومت در برابر دشمن پرداختند و هنگام اسارت نيز با گام هاي استوار، ديدگان نافذ و روح لبريز از استقامت خود درس هاي بزرگي براي همه داشتند.
از 436 آزاده سرفراز خراسان شمالي تاكنون 5 نفر به شهادت رسيده اند و قريب 30 نفر نيز هم اكنون در قيد حيات نيستنند. اين استان حدود 3 هزار شهيد نيز به ساحت مقدس اسلام و نظام اسلامي تقديم كرده است.
6042/ انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها