جزييات آمار تاييد و رد صلاحيت هاي استان به تكفيك حوزه هاي ثبت نام

بجنورد- ايرنا- رئيس ستاد انتخابات خراسان با بيان اينكه 5هزار و231داوطلب پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهرو روستاي استان از سوي هيات هاي اجرايي معادل 96.8 درصد تاييد و 176داوطلب معادل 3.2 درصد ردصلاحيت اعلام شده است ، جزييات بررسي هاي هيات هاي اجرايي را به تفكيك حوزه هاي ثبت نام و شهرستان ها تشريح كرد .

محمد تقي ايراني يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از مجموع پنج هزار و 489 داوطلب ثبت نام كننده انتخابات شوراهاي شهرو و روستا در خراسان شمالي پنج هزار و231 داوطلب از سوي هيات اجراي تاييد صلاحيت شده و 176داوطلب رد صلاحيت شده اند.
وي افزود: 96نفراز كل ثبت نام كنندگان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهرو روستا انصراف ده اند كه 82نفر آنان قبل از تاييد صلاحيت ها و 14 بعد از تاييد صلاحيت ها بوده است .
رئيس ستاد انتخابات خراسان شمالي گفت: از كل ثبت نام كنندگان انتخابات شوراهاي اسلامي شهرو روستا در خراسان شمالي 830داوطلب در شوراهاي شهر ثبت نام كرده اند كه 23نفر انها تاكنون انصراف داده اند كه 22نفر قبل از تاييد صلاحيت ها و يك نفر بعد از تاييد صلاحيت ها بوده است
ايراني افزود: از تعداد كل دواطلبان شوراي شهر در استان 763نفر تاييد صلاحيت هيات اجرايي را كسب و 45نفر رد صلاحيت شده اند .
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي تعدادكل ثبت نام كنندگان براي انتخابات شوراهاي روستا دراستان را 4هزار و 659نفر اعلام كرد و افزود: 4هزارو 468نفر آنها درهيات هاي اجرايي تاييدصلاحيت شده اند و 131نفر رد صلاحيت شده اند .
ايراني افزود : از تعدادكل ثبت نام كنندگان شوراهاي روستاها 73 نفر انصراف داده اند كه 60نفراز قبل از تاييد صلاحيت ها و 13نفر بعد از تاييد صلاحيت ها بوده اند .
رئيس ستاد انتخابات خراسان شمالي همچنين جزييات آمار داوطلبان تاييد و رد صلاحيت شده شهرها و روستاهاي استان را به تفكيك بخشداري ها و فرمانداري هاي استان به شرح زير اعلام كرد :
*** بام و صفي آباد اسفراين
دربخشداري بام و صفي آباد از 265داوطلب ثبت نام كننده 259داوطلب تاييد صلاحيت هيات اجرايي شده،7 نفر انصراف دادند كه 3نفر آنها قبل از تاييد صلاحيت ها و 4نفر بعداز تاييد صلاحيت بوده اندو 3نفر هم رد صلاحيت شده اند .
*** جرگلان در راز و جرگلان
در بخشداري جرگلان از 241داوطلب ثبت نام كننده 224نفر تاييد صلاحيت شدند ،4نفر قبل از تاييد صلاحيت انصراف دادندو 13نفر رد صلاحيت شدند .
در بخش جلگه سنخواست از 81داوطلب ثبت نام كننده در انتخابات پنجمين دوره شوراها 79 نفر تاييد صلاحيت هيات اجرايي شدند و فقط يك نفر رد صلاحيت شده است .
در جلگه شوقان از 118داوطلب ثبت نام كننده دراين منطقه 117نفر تاييد صلاحيت شده و يك نفر رد صلاحيت شده است .
در بخش خبوشان از 141داوطلب ثبت نام شده 129نفر تاييد صلاحيت شده ،6نفرقبل از تاييد صلاحيت هيات اجرايي انصراف داده اند و 6نفر هم رد صلاحيت شدند .
در بخش سملقان از 137داوطلب ثبت نام شده 131نفر تاييد صلاحيت شده،يك نفر قبل از تاييد صلاحيت ها انصراف داده و 5نفرهم رد صلاحيت شدند .
در بخشداري غلامان از 105داوطلب ثبت نام شده 95نفر تاييد صلاحيت هيات اجرايي شده ،5نفر قبل ازتاييد صلاحيت هاانصراف داه اندو 5نفرهم رد صلاحيت شده اند .
در بخشداري قوشخانه از 169داوطلب ثبت نام شده تعداد 164داوطلب تاييد صلاحيت شده و 5نفرنير رد صلاحيت شده اند .
دربخشداري گرمخان از تعداد 300داوطلب ثبت نام كننده 286تاييد صلاحيت شده و 14داوطلب رد صلاحيت شده اند.
در بخشداري مانه از 279داوطلب ثبت نام كننده 272نفر تاييد صلاحيت شده ، يك نفر قبل از تاييد صلاحيت انصراف داده و 6نفرنيز رد صلاحيت شده اند .
در بخشداري مركز ي اسفراين از 596داواطلب ثبت نام كننده 572داوطلب تاييد صلاحيت هيات اجرايي شدند،11نفر انصراف داده اند كه 8نفرآنان قبل از تاييد و 3نفرنيز بعداز تاييد صلاحيت ها انصراف خود را اعلام گره اند و 16نفر نيز رد صلاحيت شده اند .
در بخشداري مركزي بجنورد از 582داوطلب ثبت نام كننده 561داوطلب تاييد صلاحيت شده، 12نفر انصراف داده اند كه 11نفر آنان قبل از تاييد صلاحيت و يك نفر بعداز تاييد صلاحيت انصراف داه است و 10نفر هم رد صلاحيت شده اند .
در بخشداري مركزي جاجرم از 33داوطلب برا ي انتخابا ت شوراها ثبت نام كردهاند كه همه آنان تاييد صلاحيت شده اند .
در بخشداري مركزي شيروان از 548داوطلب ثبت نام شده 525داوطلب تاييد صلاحيت شده،6نفر انصراف داده اند كه 3نفر قبل از تاييد صلاحيت ها 3نفر بعد از تاييد صلاحيت بوده اند و 20نفرهم رد صلاحيت شده اند .
در بخشداري مركزي فاروج از 329داوطلب ثبت نام كننده 307نفردر هيات هاي اجرايي تاييد صلاحيت شده و 6 نفر انصراف داده اند كه 3نفر قبل از تاييد صلاحيت هاو 3نفر بعد از تاييد صلاحيت ها بوده اند و 16نفر هم ردصلاحيت شده اند .
در بخشداري گرمه از 101داوطلب ثبت نام كننده 92نفر تاييد صلاحيت شده ،3نفرقبل از تاييد صلاحيت ها انصراف داده اند 6نفرهم رد صلاحيت شده اند .
بخشداري مركزي مانه و سملقان از 233داوطلب ثبت نام كننده 228داوطلب تاييد صلاحيت شده ،2نفر انصراف داده اند كه 2نفر قبل از تاييد صلاحيت ها ويك نفر بعداز تاييد صلاحيت ها بوده اند و 4نفر هم رد صلاحيت شده اند .
در بخشداي مركزي رازو جرگلان از 137داوطلب ثبت نام 133داوطلب تاييد صلاحيت شده ،3نفر قبل از تاييد صلاحيت ها انصراف داده اند و يك نفر نيز رد صلاحيت شده است .
در فرمانداري اسفراين از 108داوطلب ثبت نامي 103داوطلب تاييد صلاحيت در هيات اجرايي شده اند ،3نفرتا كنون انصراف قبل از تاييد صلاحيت داده اند و 2نفر نيز رد صلاحيت شده اند .
در فرمانداري بجنورد از 262داوطلب ثبت نامي 231داوطلب تاييد صلاحيت شده اند،9 نفر قبل از تاييد صلاحيت انصراف داده اندو 22نفر رد صلاحيت شده اند .
در فرمانداري جاجرم 96داوطلب ثبت نام كننده 91داوطلب تاييد صلاحيت شده،يك نفر قبل از تاييد صلاحيت انصراف داده و 4نفر هم رد صلاحيت شده اند .
در فرمانداري رازوجرگلان 19داوطلب ثبت نام كننده18نفر تاييد صلاحيت شده اند و 2نفر انصراف داده اند كه يك نفر قبل از تاييد صلاحيت هاو يك نفر بعداز تاييد صلاحيت ها بوده اند و هيچ نامزدي رد صلاحيت نشده است.
در فرمانداري شيروان از 138داوطلب ثبت نام كننده 126داوطلب تاييد صلاحيت شده ،يك نفر قبل از تاييد صلاحيت انصراف داده و11نفر هم رد صلاحيت شده اند.
در فرمانداري فاروج از 41داوطلب ثبت نام شده 39نفر تاييد صلاحيت شده اند ،يك نفر قبل از تاييد صلاحيت ها انصراف داده و يك نفر هم رد صلاحيت شده است .
در فرمانداري گرمه از 59داوطلب ثبت نام شده 54نفر تاييد صلاحيت شدندو 5نفر هم قبل از تاييد صلاحيت ها انصراف دادند و هيچ نامزدي نيز رصد صلاحيت نشده اند.
در فرمانداري مانه و سملقان نيز از 107داوطلب ثبت نام شده 101داوطلب تاييد صلاحيت شدند،يك نفر قبل از تاييد صلاحيت ها انصراف داده و 5نفر هم رد صلاحيت شده اند .
به گزارش ايرنا از 25 فروردين تا 31 مهلت بررسي صلاحيت توسط هيات هاي نظارت انجام خواهد شد و اول ارديبهشت هيات نظارت نظر خود را به بخشداري ها و فرمانداري ها اعلام خواهد كرد.
داوطلبان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهرو روستا خراسان شمالي براي تصدي 2هزار و 445كرسي شوراهاي شهر و روستا در استان با هم رقابت خواهند كرد كه از اين تعداد 118 كرسي براي شوراي شهر و 2هزار و 327كرسي شوراي روستاها مي باشد .
تعداد كل صندوق هاي أخذ راي پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا را در خراسان شمالي ١٠٦٨ صندوق است كه ٣٠٣ صندوق شهري ، ٧٥١ صندوق روستايي و ١٥ صندوق نيز عشايري است كه در صورت تجديد نظر هيات هاي اجرايي تعداد اين صندوق ها تغيير خواهد كرد.
انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري 29 ارديبهشت ماه 1396 برگزار مي شود.
استان 863هزارنفري خراسان شمالي در شمال شرق كشور قرار دارد .
*********************************************************************************************************
همشهريان گرامي خراسان شمالي براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادها مي توانند به يكي از روش هاي ذيل از فعاليت هاي رسانه اي و خبري اين آگاه شوند.
مراجعه به سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در كانال تلگرامي خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو كردن آدرس صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنين هموطنان گرامي براي ارسال ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود به مديريت ايرنا مي توانند در 24 ساعت به آدرس زير تلگرام كنند. https://t.me/irnaBOJ
1744/7189 گزارش از : بتول صارمي ** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها