فرمانده نیروی دریایی سپاه: آیت الله رئیسی ولایت‌مدار و خستگی‌ ناپذیر بود

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولایتمداری، خستگی ناپذیری و مردمی بودن شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» زبان‌زد خاص و عام بود.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تشیع پیکرهای شهدایت خدمت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: فردی که می خواهد پس از شهید آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری مشغول خدمت شود باید از ویژگی‌ها و خصوصیات این شهید بزرگوار مانند ولایتمداری، خستگی ناپذیری، مردمی بودن برخوردار باشد.

وی افزود: شهید امیرعبداللهیان در طول سه سالی که به عنوان وزیر امور خارجه مشغول خدمت بود فردی متین و بزرگوار بود و در حوزه سیاست خارجی به گونه ای عمل کرد که حتی کشورهایی که با انقلاب اسلامی زاویه داشتند با جمهوری اسلامی همراه شدند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشور سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رییس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و خدمه پرواز دچار سانحه شد و سقوط کرد. در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین برگ از سفرهای استانی آیت الله رئیسی با شهادت وی در راه خدمت به وطن رقم خورد.

صبح روز گذشته نیز در استقبالی بی نظیر مردم تبریز در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند که به گفته پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس، چنین تشییع پیکری در استان آذربایجان شرقی بی سابقه بوده است.

سپس عصر روز گذشته هواپیمای حامل پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش، با استقبال حجت الاسلام محسن قمی نماینده مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت و مقامات لشکری وارد فرودگاه مهرآباد شد و برای وداع مردم قدرشناس تهران به مصلی امام خمینی(ره) انتقال یافت.

شب گذشته نیز در مصلای امام خمینی تهران، مراسمی پرشور به منظور ادای احترام شهروندان تهرانی به خدمات صادقانه رییس‌جمهور برگزار شد و پایتخت‌نشینان در غم از دست دادن شهدای خدمت به سوگ نشستند.

صبح امروز -دوم خرداد ۱۴۰۳- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رییس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند و پیکر شهدای خدمت با حضور خیل عظیم عزاداران تشییع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha