وداع مردم پایتخت با سیدِ شهیدان خدمت؛ داغ حاج‌قاسم در یادها زنده شد

تهران- ایرنا- مراسم وداع مردم پایتخت با رئیس‌جمهور شهید آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی در مصلی امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای دولت، مقامات لشکری و کشوری و مردم قدرشناس پایتخت شامگاه سه‌شنبه -اول خرداد ۱۴۰۳- برای وداع با پیکر پاک «سیدالشهدای خدمت» شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش در مصلی امام خمینی (ره) تهران گرد هم آمدند.

این مراسم پرشور با مداحی حاج منصور ارضی و حاج محمود کریمی، سید محمود علوی به منظور ادای احترام شهروندان تهرانی به خدمات صادقانه رئیس‌جمهور شهید در مصلی تهران آغاز شد و در آن پایتخت‌نشینان در غم از دست دادن شهدای خدمت به سوگ نشستند.

راه رئیسی ادامه دارد

در این مراسم، حجت الاسلام محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تهران، طی سخنانی با بیان اینکه ۹ دی در همین مکان رئیسی آمد و از فتنه گران برائت جست و در دهان رئیس جمهور آمریکا کوبید، گفت: او ۲۲ بهمن ها از انقلاب و نظام دفاع کرد. رئیسی همه هستی خود را برای اسلام داد.

وی افزود: می بینیم این روزها در تبریز و قم چه خبر بود و فردا چه غوغایی در تهران خواهد بود. فردا ۹ صبح بر پیکرها توسط رهبری نماز اقامه شده و تا میدان آزادی شهدا را تشییع خواهیم کرد. اما همه بدانند راه رئیسی و انقلاب و ولایت ادامه دارد.

با ورود پیکر مطهر آیت‌الله رئیسی و یارانش مردم یکپارچه فریاد و ناله شدن، و داغ ها دوباره تازه شد، پرچم امام رضا(ع) هم با ورود پیکرها وارد مصلای تهران شد و حضار پیکرها رو گلباران کردند.

این مراسم خاطره وداع مردم پایتخت با سردار شهید و مرد میدان حاج قاسم سلیمانی را در اذهان زنده کرد.

پایان بخش این مراسم بدرقه پیکرها توسط مردم دلسوخته تهران با همسرایی و نوحه خوانی حاج علی نیکبختیان است.

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، آیت‌الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و خدمه پرواز دچار سانحه شد و سقوط کرد. در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین برگ از سفرهای استانی آیت الله رئیسی، با شهادت وی در راه خدمت به وطن رقم خورد.

صبح امروز نیز در استقبالی بی نظیر مردم تبریز در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند که به گفته پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس، چنین تشییع پیکری در استان آذربایجان شرقی بی سابقه بوده است.

سپس هواپیمای حامل پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش، با استقبال حجت الاسلام محسن قمی نماینده مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت و مقامات لشکری وارد فرودگاه مهرآباد شد و برای وداع مردم قدرشناس تهران به مصلی امام خمینی(ره) انتقال یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha