مراسم تشییع شهدای خدمت در تبریز تاریخی بود/ دیگر کسی در تراز رئیسی پیدا نمی‌شود

تهران- ایرنا- یک فعال سیاسی، آیت‌الله رئیسی را رئیس جمهوری پرکار، ساده‌زیست، بی‌تکبر و مردمی توصیف کرد و گفت: مراسم تشییع تاریخی او در تبریز، این پیام را از طرف مردم به دشمنان می‌دهد که شما ما را نشناخته‌اید؛ پای نظام ایستاده‌ایم.

محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور که منجر به شهادت ایشان و هیأت همراه شد را فارغ از این‌که علت حادثه چه بود، حادثه‌ای بسیار تلخ عنوان کرد که ضمن آن چند نفر از شخصیت‌های مؤثر نظام را از دست دادیم.

وی آیت‌الله رئیسی را رئیس‌جمهوری توصیف کرد که تحرکات زیادی داشت و به لحاظ کاری خیلی پرکار، از نظر زندگی شخصی خیلی ساده زیست، از نظر روحیات اجتماعی خیلی مردمی بود و هرگز تکبر نداشت و انسان والا و وارسته‌ای هم بود.

این فعال سیاسی هم‌چنین با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان در فضای دیپلماتیک و سیاسی کشور شخصیت مؤثری بود و تعامل خوبی با همکاران و وزرای خارجه سایر کشورها داشت، اظهار کرد: وزیر امور خارجه در منطقه و جبهه مقاومت، لبنان، یمن فرد فعال و مدیر توانایی بود و بخصوص نسبت به مسأله فلسطین و شرایط غزه و جنایات اسرائیل حساس بود.

هاشمی رفسنجانی در مورد آیت‌الله آل‌هاشم نیز گفت: او شخصیتی مؤثر در بین ائمه جمعه و مدیر فداکاری در استان آذربایجان شرقی بود. با توجه به این‌که استان آذربایجان شرقی ویژگی‌های خاص خودش را در مدیریت میطلبد، وی با سابقه و علمی که داشت امام جمعه موفقی در آن استان بود.

وی با بیان این‌که سایر افرادی که در این حادثه دلخراش به شهادت رسیدند، همه انسان‌های وارسته و نیروهای مؤثری بودند، تأکید کرد: اینکه نیروهایی را از دست بدهیم، هم حادثه تلخی است و هم پر کردن جای آنها سخت است.

این فعال سیاسی با بیان این‌اینکه در صورت از دست دادن رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی باید رئیس جمهور جدید تا ۵۰ روز آینده انتخاب شود، اظهار کرد: وقتی در بین نیروهای موجود در جبهه اصولگرایی که احتمال دارد خودشان را در معرض انتخاب بگذارند نگاه می‌کنیم نیرویی با ویژگی‌ها و در تراز آیت‌الله رئیسی پیدا نمی‌شود که جای او را پُر کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شرایط کشور هرطور که باشد بالاخره به نحوی اداره می شود، اما تفاوت هم وجود دارد، افزود: ویژگی هایی از جمله نیروی انسانیِ کارآمدِ متدینِ ساده‌زیست با روحیات مردمی و در بین مردم، در یک نفر جمع نمی شود و شرایط کشور نیاز به چنین نیروهایی دارد. اما امیدواریم به هر حال بهترین‌ها انتخاب شوند.

وی با اشاره به ارسال پیام تسلیت و اظهار همدردی سران بیش از ۵۰ کشور و سازمان مهم از درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی و همراهان وی، تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد که نیروهای مؤثری در کشور و منطقه و جهان امروز بودند و امیدواریم خدا تفضل کند و بتوانیم جایگزین آنها را انتخاب کنیم.

این فعال سیاسی پیام تشییع باشکوه شهدای خدمت در تبریز را درواقع پیام به دشمن ارزیابی و تأکید کرد: در چند ماه اخیر دشمن در فضای مجازی بسیار تبلیغ و تلاش می‌کند تا بین مردم و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی فاصله بیندازد و اینگونه تبلیغ می‌کند که مردم این نظام را نمی‌خواهند و به دنبال تغییر آن هستند، این وجه مشترک نیروهای مخالف جمهوری اسلامی است، اما تشییع تاریخی برای مسئولان در یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور این پیام را از طرف مردم به دشمنان می‌دهد که شما اشتباه می‌کنید و ما را نشناخته‌اید، پای نظام ایستاده‌ایم، ممکن است گلایه‌ای هم داشته باشیم، اما این به معنای رویگردانی مردم از نظام نیست و به‌رغم کمبودها با اصل نظام جمهوری اسلامی و مسئولان مشکلی نداریم و برای آنها احترام قائلیم و آنها را دوست داریم و دست از نظام برنداشتیم.

هاشمی رفسنجانی در پایان با تسلیت این حادثه به خانواده‌های داغدار، ملت ایران و مقام معظم رهبری، ابراز امیدواری کرد: خداوند این رفتگان را مشمول رحمت خود گرداند و به بازماندگان صبر و اجر عنایت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha