۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85485135
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۷ تن کود شیمیایی قاچاق در گیلان کشف شد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85485135
بیش از ۲۷ تن کود شیمیایی قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - بیش از ۲۷ تن کود شیمیایی قاچاق در شهرستان‌های رشت مرکز و ماسال واقع در غرب گیلان کشف شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد خوش‌‎خلقت ،رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان روز سه شنبه از کشف ۱۷ تن کود شیمیایی و ۲۰۱ دستگاه سم‌پاش قاچاق در بازرسی از انبار یک واحد صنفی در شهرستان رشت خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات از احتکار کودهای شیمیایی داخل انبار یک واحد صنفی در شهرستان رشت مطلع شده و موضوع را مورد پیگری قرار دادند، افزود: پس از تحقیقات صورت گرفته و احراز صحت موضوع، پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از کشف ۱۷ تن کود شمیایی احتکار شده و ۲۰۱ دستگاه سم‌پاش قاچاق در بازرسی از مغازه اعلامی خبر داد و با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این خصوص متهم ۴۴ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

همچنین سرهنگ مرتضی ترازی فرمانده انتظامی ماسال نیز گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان، ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی در سطح حوزه به یک دستگاه کامیون باری حین تردد در سطح حوزه استحفاظی مشکوک شده و برای بررسی آن‌ را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال از معرفی متهم ۵۶ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کولرهای گازی قاچاق به مقصد نرسیدند

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۲۸ دستگاه کولر گازی قاچاق به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال در شهرستان رودبار واقع در جنوب گیلان خبر داد.

سردار حسین حسن‌پور با بیان اینکه ماموران یگان امداد رودبار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در ورودی این شهر به یک دستگاه خودرو باری نیسان که از مسیر شمال به جنوب در حال حرکت بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان، ارزش این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان‌ کرد: در این رابطه متهم ۲۰ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha