همسر شهید بابایی: با پای عمل کرده به تشییع شهید رئیسی می‌روم

تهران- ایرنا- همسر شهید «احمد بابایی» گفت: با اینکه پایم را عمل کرده‌ام از فرزندانم خواستم برای تشییع پیکر رئیس جمهور در تهران، مرا به مراسم ببرید.

پروین ملک‌نژاد همسر شهید احمد بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا اظهار داشت: ما در انتخابات به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رای دادیم و از شنیدن خبر شهادت او بسیار غمگین و متاثر شدیم.

وی افزود: دیشب به فرزندان می‌گفتم آیت‌الله رئیسی زحمت کشیده بود که به اینجا رسید؛ شاید او مورد پسند برخی از افراد نبود اما رئیس جمهور یک کشور بود. مملکت نظم و نظام دارد و او در حال انجام کار برای مردم بود.

ملک نژاد افزود: قسمت بود که رئیس جمهوری در راه خدمت به مردم این‌گونه شهید شود. از طرف ما و خانواده شهدا به خانواده او تسلیت بگویید. با اینکه پایم را عمل کرده‌ام از فرزندانم خواستم برای تشییع پیکر رئیس جمهور در تهران مرا به مراسم ببرند.

همسر شهید بابایی گفت: یک بار با یکی از دوستانم در صحن امام رضا (ع) بودم که یکباره دیدم آیت الله رئیسی بدون تشریفات مانند مردم عادی با دو نفر وارد صحن انقلاب شد؛ آن زمان او نامزد ریاست جمهوری شده بود. در گوشه‌ای ایستاد و بعد از سلام دادن به آقا و عرض ارادت صحن را ترک کرد.

همسر شهید بابایی: با پای عمل کرده به تشییع شهید رئیسی می‌روم

شهید احمد بابایی

بابایی فرمانده سرافراز گردان مالک اشتر لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص) و فرمانده‌ عملیات آزادسازی خرمشهر بود. وی ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در مرحله دوم عملیات خرمشهر به فیض شهادت نائل شد.

همان‌گونه که جای «محمد جهان‌آرا» فرمانده سپاه خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خالی بود، جای خالی «احمد بابایی» هم که فرمانده عملیات آزادسازی این شهر بود، احساس می‌شد؛ او هم قبل از آزادسازی خونین‌شهر به شهادت رسید.

عروج رئیس جمهور و همراهان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

چهارشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ که تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و هیأت همراه در تهران انجام می‌شود، تعطیل اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha