رئیس جمهور اندونزی شهادت ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رئیس جمهور اندونزی، شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در سانحه سقوط بالگرد را به مردم ایران تسلیت گفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری لیپوتان، جوکو ویدودو یا جوکووی رئیس جمهور اندونزی در پیامی به زبان اندونزیایی شهادت رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت و برای خانواده درگذشتگان و مردم ایران صمیمانه دعا کرد.

وی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: انالله و انا الیه راجعون. درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیات همراه که ایشان را در سانحه سقوط بالگرد در ایران همراهی می‌کردند، تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: دعای صمیمانه من برای خانواده های داغدار و مردم ایران است.

معروف امین معاون رئیس جمهور اندونزی نیز در پیامی شهادت ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

مسدوکی بایدلوی، معاون ستاد ویژه ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور در پیامی کوتاه به خبرنگاران در جاکارتا، روز دوشنبه گفت: معاون رئیس جمهور درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را تسلیت می‌گوید.

وی افزود: معروف، معاون رئیس جمهور هرگز با رئیس جمهور دیدار نکرده است. با این حال وی گفت که تاکنون روابط دیپلماتیک اندونزی با ایران بسیار خوب بوده است.

مجلس العلما مهمترین نهاد دینی اندونزی نیز با انتشار پیامی عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را برای درگذشت رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور رئیسی نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای مسلمانان در سراسر جهان یک رهبر بزرگ است. مجلس العلما، درگذشت رئیس جمهور ایران را ضایعه بزرگی نه تنها برای کشور ایران بلکه برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان می داند.

این بیانیه افزود: مجلس العلما امیدوار است که میراث مهربانی او پابرجا بماند و خداوند متعال برای رئیس جمهور فقید رئیسی و همراهانش غفران و رحمت عنایت فرماید.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha